AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.067

CarPlay head-unit

Hej,
Någon som har installerat den här enheten eller har erfarenhet av liknande?

Länk

Vill gärna byta ut 6.5 skärmen till något större och få med CarPlay på köpet.
El
93
ElWeeman
Mercedes E300DE -20

Bmw I3 -18

Bmw 650i Cab -08
Hej!

Har just en sådan Andream enhet för min 650. Är en 8,8” i dessa bilar men misstänker att de funkar likadant.

Carplay med sladd funkar alltid. Men du måste aktivt välja Carplay i enhetens meny för att starta.

Carplay trådlöst är sådär dock. Jag måste para bluetooth varje gång man sätter sig i bilen för att de skall funka. Lite kass. Men de uppdaterar hela tiden så de blir säkert bättre.

I övrigt bra upplösning på skärmen och ett prisvärt sätt att lägga till Carplay.

Min använder AUX in och ljudet låter bra.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
ElWeeman!

Vill du berätta lite mer om enheten, Hoppar den igång direkt när du startar bilen eller måste man välja aktivt att byta carplay sidan. eller kan man välj aatt låta bilen starta på original/Idrive läge?

Hur fukar det när du tar emot samtal original eller enhetens mic som används?

Automatic : Har du skaffat en sådan?
El
93
ElWeeman
Mercedes E300DE -20

Bmw I3 -18

Bmw 650i Cab -08
Hej!

Skärmen hoppar igång direkt till en meny där man väljer Carplay via USB, trådlös eller tillbaka till orig idrive.

Jag väljer USB för det är skönt att ladda telefon så in med sladden i mobilen och sedan peka på skärmen eller med idrive välja carplay som då startar.

Orig enheten skall stå på AUX, har även lagt AUX som en genväg på en av idrive knapparna så att jag kan skifta utan att hoppa ur carplay om AUX inte väljs automatiskt.

Sedan funkar orig knappar för att byta låt , idrive knoppen för att scrolla runt i gränssnittet.

Jag har valt att låta bilens orig bluetooth användas så jag tar emot och ringer samtal genom bluetooth, annars används enheten inbyggda mic som är kass.

Men på F-serie används bilens egen mic vilket såklart är bättre.

Trådlös Carplay funkar sådär. Där måste man ta upp mobilen och själv välja att ansluta till Bluetooth kopplingen i enheten. Sedan startar trådlös Carplay. Dock hoppas jag att detta löses sig i senare uppdateringar. Andream har uppdaterat enheten efterhand och mailar man deras support får man nya mjukvaran att lägga på USB som sedan installeras i skärmen.

För pengarna är jag mer än nöjd. Bilens infotainment blir ju up to date i Carplay läget.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kommer carplay ljudet via aux-ingången? Verkar göra så på vissa sådana enheter. Låter inte det kasst?

edit: nu ser min fråga dum ut, inlägget ovan fanns inte när jag skrev ;-)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
tack för återkopplingen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.