|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som har koll på vad som kan ha hänt med min bil? Över natten har den säckat ihop i framvagnen och är okörbar. BMW 318 F31 2013 Någon som varit med om det? Mvh Elokat | |
|
Låter som att fjädrarna har brustit (troligen på nedersta varvet) - klassiskt BMW-problem... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Instämmer i Johans prognos. Hände min F31:a som också var från 2013. Fjädrarna är progressiva vilket innebär att om de går av så ramlar de ned längs stötdämparen och bilen blir sänkt så den är okörbar. Behöver lagas på stället eller försiktigt bärgas till verkstad. Tänk på att byta fjäder på båda sidorna om det är en som gått av. | |
| Och när dämparna ändå är demonterade, överväg om du ska byta fjäderbenslagringarna när ni ändå är igång. | |
| Hej tack för era svar, det är nog det som hänt, när det blev ljust såg jag fjädern genom fälgen. :-) | |
|
Råkade åxå precis ut för det. Slutade med att jag bytte alla fjädrar, stötdämpare och lager runt om. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Hände mig en gång.... När jag skulle till jobbet en vintermorgon så startade motorn som vanligt ( e39)....men bilen rörde sig inte ur fläcken. Under natten hade ena framfjädern brustit och skjutit rätt in i framdäcket....tvärstopp + kardinalpunka.....Kvällen innan hade jag åkt motorväg från Västerås....Jädra tur att detta inte inträffade på motorvägen. |
|
|
Tänkte åxå på det, tacksam att det inte hände vid en omkörning. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.