AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
734

Hur tänker BMW ang. laddstationer ?

Br
27
Brattberg
BMW 330e 2016
HEj,
De enda ladsstationer som kommer upp i connected drive, iGps:en i bilen och i "My BMW" appen är:
E.ON, Aucu, Bee Charging och någon till. Detta innebär i praktiken att när man slår på "laddstationer" i via
BMW online i Gps:en i bilen och vill bli guidad tll den närmastes laddstationen så kommer det upp en massa förslag som kan ligga 30 km bort fast jag i praktiken står vid en publik laddstation. Detta hände mig i en mindre stad blev hänvisad till en större stad 30 km bort för att ladda. Detta är enlig mig helt galet. Om man matar in ett centrum i Norrort och trycker på "visa laddstationer i närheten" så kommer närmaste upp på 9 km därifrån fast hela centrum är fyllt av publika laddstationer. Kan någon förklara hur det är tänkt eller inte tänkt? Vad jag tycker är viktigast är att när man åker till ställen där man inte vet var laddstationerna är, så är guidning vi Connected driv "visa ladd stationer alldeles ypperligt sätt parkera vid en laddstation. Oftast blir man guidad till en OKQ8 mack eller dylikt där man inte vill tillbringa resten av eftermiddagen för att ladda.
Brattberg

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.