|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder; är det någon som kan dela med sig av erfarenheter av Mjuk biltvätt? Kan de rekommenderas? Hur är tvättresultatet? Sliter det på lacken? | |
| Använder Mjuk biltvätt ibland när jag inte har tid att tvätta själv och bilen är fågelbajsad eller så smutsig att man inte vill låta den stå otvättad. Resultatet beror ju delvis på noggrannheten hos personalen som jobbar för stunden men har oftast varit nöjd, kan dock inte påstå att de känns prisvärda. När det gäller tvättrepor så är min bil vit och det är ju ganska tacksamt jämfört med mörkare lacker... Så jag vågar inte uttala mig om huruvida min bil har fler tvättrepor än den hade haft om jag endast handtvättat den. Ett bra alternativ som nödlösning och ett bättre alternativ till att låta bilen stå länge med fågelskit eller vägsalt på lacken kan man väl sammanfatta. | |
|
Använder dem ganska mycket (abonnemang), endast till tjänstebilen, så bryr mig inte jättemycket om repor osv. Men med det sagt, jag är aldrig missnöjd med tvätten gällande renhet, det slår de flesta (alla?) andra biltvättar jag använt. Och jag ser inga repor i lacken heller (vit bil). Men skulle inte använda biltvätt öht till fin-bilen. |
|
| Fyller på med erfarenhet från Malmö (Fosie). Fungerar bra tycker jag, använt det till både tjänstebilen och privatbil. Aldrig fått repor och de som jobbar där verkar ha rätt teknik med att tvätta bilen nerifrån och upp. När de är klara glider man in i en automatisk biltvätt med vanliga borstar. Men då är ju bilen redan ”ren” så borstarna torde vara betydligt bättre än genomsnittet hos bensinmackarna. Vad jag kan se byter de nya svampar och skyddshandskar inför varje tvätt. Vet däremot inte hur de är på andra orter. | |
| Jag har använt en motsvarande som mjuk biltvätt i tyskland en gång och det var väldigt bra. | |
|
Jag var i Tyskland förra veckan och noterade att automattvätt kostar halva priset mot i Sverige. Diamantvätt som höll på i ca 15 minuter kostar ca 15 euro och billigaste tvätten ca 8 euro. Jag testade en diamanttvätt och både fälgar och bromsok blev väldigt rena. Även de kromade ändarna på avgasrören blev rena. Man kan undra vad det kommer sig att en tysk automattvätt tvättar renare än en i Sverige till halva priset? Ps. Har aldrig varit med om tidigare att avgasrör, fälgar och till och med bromsok blivit rena i en automattvätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.