|
|
|
|---|---|
|
Funderar hur man på bästa sätt lyfter upp bakdelen på pallbockar? Några tips? Kan man lyfta på bakväxeln ?? | |
|
Jag brukade lyfta min under dragkroken och under framvagnen. Diffklumpen är nog inte godkänt enligt BMW... Och iaf på e38 är det jättetråkigigt att byta bussningar till klumpen om de ger sig av lyftet. // Magnus |
|
|
Ok ja just det kraften går via bakväxeln till bussningarna som håller bakvagnen. Ja lyfta under dragkroken hmm nu har jag löstagbar krok?? Lyfta under bärarmarna är det ett sätt?? |
|
| Lyfter med en domkraft under ena luftfjädertallriken. Sänker ner på pallbock eller på domkraft nr 2. Har gummiklossar i domkraftuttaget på bilen | |
|
Domkraft 2 på original plastbalja uttaget för domkraft |
|
|
Ok och pallbocken sätter du under ordinarie lyftpunkt framför bakhjulet i fall 1 I fall 2 när du har domkraft no 2 på ordinarie lyftpunkt vad är tanken med det? |
|
| Fundering till när du säger under luftfjädertallriken är det på bärarmen då under luftfjädern? | |
| Precis! Lyfter direkt under luftfjädern på tallriken och sänker på en pallbock som är på platsen för ordinarie lyftpunkt. Är bilen låg lyfter jag upp på ordinator lyftpunkt med domkraft och sedan lyfter jag med en domkraft till under luftfjädern och tar bort domkraften under ordinare lyftpunkt och dit med en pallbock. Glöm inte gummikloss i ordinarie lyftpunkt i plastbaljan. | |
|
Jag lyfte under min löstagbara krok. En gummiplatta mellan bara så det låg fint utan skav. // Magnus |
|
|
Hej igen bara för att dubbelkolla !! När du säger talkriken menar du den undre stora H - formade bärarmen i aluminium och positionen på den är där det sitter en plastplugg i ett hål ??🤔🤓 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.