|
|
|
|---|---|
|
Hej Har börjat efter vinter paus börjat felsöka igen. Jag har kommit så lång att det är insprutningen som inte öppnar. 3 bar bensintryck framme vid motorn. Startar på startgas och dör när gasen är slut. Har nu nyligen köpt DME EWS och nyckel från E-bay sätter i dom då går inte ens startmotorn. Har haft bilen uppkopplad med INPA och får ingen felkod. Hoppas på tips och ideer Thomas | |
|
Hej, Är rätt säker på att det inte går att byta grejerna bara rakt av så där. EWS måste få din bils uppgifter inprogrammerade. /Lennart |
|
|
Matchande nyckel, ews och dme borde funka, kanske att du behöver initiera om enheterna med varandra om de kommit ur fas med varandra. Sök på align key bmw inpa eller något liknande så borde det komma tips. // Magnus |
|
|
TS' bil bör ha EWS II. Den kanske inte (i motsats till min 99a med EWS III) lagrar bilens ID-märkning/grunddata. Då är kanske ändå frågan, om ebay-EWS:en är av rätt generation eller om det inte spelar någon roll om man plockar in en gen III i en gen II - bil (när tillhörande DME och nyckel följer med)? /Lennart |
|
|
Ja en syncning av EWS-DME är ju första åtgärden. Jag har varit i kontakt med trådskaparen och jag ska ta en titt via Teamviewer inom någon dag eller två när tid ges. Mvh Ola Mina bilar: Länk Min webshop: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.