|
|
|
|---|---|
|
Hej Har precis köp mig en 320i E91 som beter sig lite skumt. Den startar och går jätte bra på tomgång. Men om man trycker på gasen fort så vill den nästa dö, men gasar man försiktigt så går det bra. Bilen går bra att köra men detta fenomen kommer varje gång man ska köra från stillastående och måste gasa till. Förra ägaren har bytt LMM och har haft den inne på felsökning. Verkstaden påstod att den drar in tjuv luft på fel sida LMMen och det kan bero på en trasig insugs slang. Vi har dock kollat alla slangarna och dom ser okej ut. Bilen har inga felkoder Några tips här ? //David | |
|
Gör ett röktest - då ser du direkt om det är något/några läckage och var de är. Fabrikat på LMM? Billiga LMM kan vara sämre än gamla trasiga original dito och ofta sätter de inte någon felkod. Om man lossar kontakten till LMM så går bilen ner i nödläge och kör på fasta värden - motorn går men inte optimalt. Går motorn bättre med urkopplad LMM kan det mycket väl vara LMM som är kass. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Du borde nog göra ett röktest för att veta säkert. Du kan ju alltid testa dra ur kontakten ur lmm då brukar den gå bättre men när en lmm är dålig brukar den ha svårt att hålla tomgång så troligtvis inte ditt fel men aldrig fel att testa. | |
| Var sen på bollen där :) | |
|
Tack för svar. LMMen är en Bosch med artikelnummer : 0 280 218 165 Har provat att dra ur kontakten men märkte ingen större skillnad. Även rengjort kontakterna till den Hur gör jag ett röktest. Är det närmsta verkstad som utför sådant eller något jag själv kan göra ? |
|
| Köpte en felkodsläsare för BMW. Fick fram felkod 2A59. efter reset av felkod så går bilen som den ska igen. Dock lär väl felet komma tillbaka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.