|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Man kan ju inte se vad du faktiskt betalat. Bara vad den var annonserad för. Tror det spelar mindre roll. Sälj den via KVD om du är orolig. Då kommer folk att bjuda vad de tycker att den är värd. Eller iofs. Ser man att nuvarande ägare betalat väldigt lite för bilen och haft den ett kortare tag så kan ju det indikera att det är något fel på bilen. Vilket det ju verkar vara också? Då är det inte konstigt att folk drar öronen åt sig... |
|
| Nivån är låg här alltså, men jag vill vara väldigt tydlig med att det inte är något som helst fel på bilen. Den är både diagnosticerad (av BMW) och nybesiktigad utan några som helst fel eller felkoder, och den går grymt. Jag köpte den för c 80 kkr under marknadsvärdet (och jag är ingen novis tack), och vart sugen på en 440i cab till sommaren; inget mer än så. Så hur kul ni än tycker det är att spekulera i negativa scenarion, är det allt. Over and out | |
| Den var ju trasig enligt dig själv för 3 dagar sen? | |
| Läskunnighet Löwet, viktigt i livet. | |
| Om man översätter "svag vibrering under gaspedalen" till "trasig bil", är man antingen grovt okunnig om bilar eller ute för att smutskasta med vilje, vilket jag inte riktigt förstår; bland BMW-entusiaster..? Trist. | |
|
Men kan ju faktiskt inte tolka det på annat sätt än att du reflekterat över icke normala vibrationer, som du sedan sökt dig fram till troligen är misständningar, alltså ett fel. Förhoppningsvis är lösningen byte av stift och tändspolar', inte särskilt avancerat, men troligen kostsamt ändå. Om man nyligen köpt en bil, kort efter stött på diverse problem och sedan tänker sälja bilen, så är det inte särskilt långsökt att anta att man vill "göra sig av med problemet". No offense. MVH Christofer |
|
|
Om man medvetet väljer bort allt det andra jag skrivit, som faktiskt motsäger den slutsatsen, kan man få det till precis det man vill ;) Så låt oss inte "anta" med andras bilar, när ägaren direkt - upprepade gånger - motsäger de antaganden, tack. (Han kanske vet mer än du..?) Det är bara illvilligt, och får mig återigen att undra vad fan som hänt med det här forumet..? |
|
| Fler som vill kasta sig in och hugga? Passa på nu, snart en fin ring på gång här! :D | |
| Sani, som du säkert noterat så vet vissa elbilsreligiösa på det här forumet alltid bäst. På en del andra forum finns ibland funktionen "negligera", nyttjar man den så slipper man se inlägg från den eller de personerna. Kanske börjar bli läge att införa även på autopower? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.