|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Tokfin Vita mätartavlor kanske? Its not what you got.its how you use it |
|
| E30:s linjer skall icke våldtas med gigantiska hjul. 15" är en lämplig storlek för E30. Jag tycker du skall behålla din E30 i originalutförande och istället satsa på fin puts. Det finns redan alldeles för många BMW:ar som är sönderstylade. Med den rätta putsen kommer din bil sticka ut ur den grå massan. | |
|
Nä 17 tummare är lagom för en e30. Gärna 18" Its not what you got.its how you use it |
|
|
Precis 17" ska det va! o ska man absolut ha 15" så ska det vara nå snygga ena!! BMWCS # 4445 |
|
| E30:n har väldigt låg midjelinje. Dessutom är de bakre skärmarna lågt skurna. Dessa saker gör att stora hjul upplevs som överdimensionerade. Jämför gärna med en bil med hög midjelinje och högt skurna hjulhus, till exempel SAAB 9-5. Där upplevs 15" som för litet och 17" ser proportionerligt ut. Ur rent tekniskt perspektiv så är inte E30-modellen konstruerad för hjul större än 15". Endast M3 SE hade större hjul (16"). | |
|
Sen så är ju allt en smaksak. Hög eller låg midjeline... Jag tycker 17" passar perfekt på en E30. Det är i princip det enda som behövs för att göra en E30 riktigt snygg ______________________________ Mvh Tomas 735iA -88 Länk |
|
|
Z3 C 4 ever och wolv. Dimensionerna är 10x18 med 215/45 fram och 12x18 med 255/35 bak. Framdäcken kommer dock att bytas mot 225/40 då de stämmer bättre i rullomkrets med bakdäcken. Så låg som bilen är på bilderna innebar en hel del problem, däcken tog i både här och där. Numera är bilen ca. 3 cm högre och fungerar mycket bättre på svenska tjälskottsvägar. =) Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Tackar för all respons.. *whoa!* Får se till våren om det blir fälgar.. en kompis har visat mig ett par; Rondell 57, som ser trevliga ut och har ett acceptabelt pris.. 17" blir det nog i så fall.. 205/45.. Vita fram/sidoblinkers kommer snart på den också.. Har ni lust o ge mig lite förslag på fälgar så hade det uppskattats.. ungefär i samma prisklass som Rondell 57 tänkte jag.. sisådär 1400-1600 kr/st.. eller ska jag titta på helt andra fälgar? ;) Tack för alla svar, än en gång! --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
|
Det är rätt på med 17"are Its not what you got.its how you use it |
|
| Köp djupa fälgar. Jag tycker det ser förjäkla fint ut på e30. Ska själv köpa 17" till nästa vår! | |
|
Skitsnygg! =) har en E30 själv. men en sak som skulle bli som gräddet på moset e helröda baklysen. =) vad tycker du? Nagga |
|
|
Nja, röda kan jag nog hålla med om isf, men inte HELT röda.. skulle nog lämna backljuset vitt iaf.. :) --------------------- .. vassast på ön.. ;) - Länk |
|
|
Ser ut att va i mycket bra skick! Påminner om min 325a fast jag har ju 17"are. Dom snyggaste fälgarna till e30 tycker jag är Azev(med breda polerade kanter) och Ace Monaco. Ett tipps om du vill ha helröda bakljus är att tona själv. Jag gjorde det och det blev oerhört bra och va billigt också. Annars en mycket fin bil du har :P /Erik |
|
|
Om du behöber insperation är det bara att kolla in www.e30.de /Erik |
|
|
Rondell Design 72 i 17", tycker jag hade passat ypperligt. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Hehe, väldigt många inlägg blev det visst.. :) Tackar så hemskt mycket för all uppmärksamhet! --------------------- .. vassast på ön.. ;) - Länk |
|
ant |
Fredrik M: rondell 72 är en fin fälg och skulle passa e30 mycket bra. men den har fel bultcirkel.. det går säkert att bygga om men det blir mycket jobb.. ============================= Länk |
|
Fin! Ovanligt med stora m-paketet pa en iS. Tycker du ska ha den som den ar, mojligtvis vita framblikers. 16 tums falgar av snygg modell skulle passa, typ Alpina. Tycker att BBS krysseker ar helratt annars. Mr C |
|
|
Känns lite smått med 15".. ska bli lite större fälgar på den iaf.. ska göra lite mindre styling på den också.. så får vi se hur det ser ut sen :) --------------------- .. vassast på ön.. ;) - Länk |
|
|
Tänkte inte på det... Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.