|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 118d från 2008. Jag kollade innanför huven häromdagen. När jag sedan skulle stänga gick det initialt inte att få den låst utan det tog mig fem minuter med lite trixande innan det gick. På besiktningen dagarna efteråt fick de inte upp huven trots rätt så ihärdiga försök, samma med den verkstad jag anlitade. Svårt att säga om vajern är av men motorhuv-spaken i kupén fjädrar tillbaka men man känner ändå inte att "man drar i något". Tydligen behövs nu ett specialverktyg så nu har jag en tid i nästa vecka hos BMW. Skulle ju gärna vilja undvika BMW-verkstaden om det gick så finns det någon där ute med ett magiskt trick? Anders | |
| Om du ber någon att trycka ner huven i framkant och samtidigt drar i spaken, så kan det gå att öppna huven. När du fått upp huven, så justerar du ner de två låsbyglarna som finns på varje sida på huvens framkant, så att det inte blir så mycket "spänn" i dem. Om vajern är av kommer det inte att fungera, men det är den nog inte. | |
| Försökt allt det där. Två besiktningskillar försökte på detta sätt samt jag och en mekaniker, den sitter stenhårt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.