|
|
|
|---|---|
|
Hej har en fråga angående baklyktor på e46 sedan. Har precis bytt baklyktor på min e46 03 och till min förvåning funkar bara dimljus och backljus på den vänstra lyktan. Har kollat så alla kablar och så sitter i efter jag plocka bort dom gamla och monterade dom nya men hittar inget fel. Är det så att dimljus och backljus bara är på vänstra sidan? | |
|
Dimbakljus ska bara lysa på en sida. På många bilar "snålar man in" och har bara ett backljus. Ofta är det dimbakljus på ena sidan och backljus på den andra. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Jag ser inte det som en snålsak - ensidigt dimljus bak är för att skilja dimbakljus från bromsljus. Kommer jag ikapp en bil med ett starkt bakljus är det dimljuset på, har den istälet två starka lampor tända bak så bromsar den. Visst kan ena bromsljuset vara trasigt men ändå, så tänker jag om starka bakljus. Det vita backljuset ska ju bara indikera att man backar och det gör man normalt långsamt och då kan nog en sida backljus räcka, det är ju inte så mycket för att se, mer för att synas att bilen går på det hållet = baklänges. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Skrev ju att dimbakljus bara ska lysa på en sida (för att det inte ska förväxlas med bromsljus). Det som är "snålt" är att bara ha ett backljus. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.