|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ni som har eller haft en 330 E46 Tycker ni att det är högt vägbrus i kupen? Jag tycker jag har det om jag jämför andra bilar. Och då har jag inge breda däck eller så. Må gott! | |
|
Stäng sidorutorna! :-) Men lite allvar bakom, du har en coupe, går rutorna hela vägen upp eller är det dax för en omkalibrering, dvs hissa upp rutorna och håll kvar knappen i hissa uppläge 5-10 sek efter rutan nått toppen. Då lär du bilen nytt toppläge. Har du knoppar på backspeglarnas ovansida? Det tror jag är en tystande åtgärd som kom efter några årsmodeller. Sen är ju E46 inte åretsmodell så lite bullrigare är det jämfört med nyare bilar Särskilt om man som jag kör med hela taket öppet... 8-) /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Hehe ja rutorna är stängda till max :) Knopparna har jag inte tänkt på måste kolla. Ja det är ju som sagt en 03 så visst är den gammal. Men åkt med andra e46or så tycker dom är tystare. I början trodde jag det var lagerfel men hjullager är bytta. Nu låter ju lagerfel på ett sätt men tycker det är ett molande ljud som är ett å samma hela tiden. |
|
|
Aha, du hade ett molande ljud, jag tolkade vägbrus som vindbrusaktigt och svarade efter det. Molande ljud . det är inte en broms som ligger mot - är det mer varmt på någon fälg/bromsskiva än den andra på samma axel? /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Ja jag var lite otydlig. Nä inga bromsar ligger på. Undrar om det kan vara mellanlagret vid kardan men då brukar det väll bli lite obalans? |
|
|
Det är tyvärr bortom mina kunskaper, hoppas någon annan kan hjälpa dig framåt. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| Tack Patrik! | |
|
Lite långtsökt men det kanske är dags att byta oljor i växellåda och differential. Även lönt att kontrollera om ljuddämpningen under växelspaksdamasken sitter i ordentligt. Annars kan det vara lönt att byta dörrlisterna runt dörrarna fram, men kostar närmare 3000:- per sida.. haha. /coupéägare i 9,99 år |
|
| Kan även vara dags att byta motor och växellåds-fästen, dessa kanske har blivit trötta och förmedlar vibrationer in i karossen. | |
| Tack för råden! :) | |
|
Har du ramlösa (inte från Skåne!) sidofönster? I så fall kan styrningen för glaset med tiden bli sliten och rutans tryck mot tätningslisten minskar. |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Slitna däck kan orsaka mycket oljud. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.