AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.620

Varför kan jag inte skicka destinationer via connected-appen till min bil?

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Hallå

Jag brukar ofta använda Connected-appen för att skicka "destinationer" till min bil. Det har alltid funkat utmärkt, men sedan ett par dagar tillbaka så finns inga mottagna destinationer under Meddelanden i bilen. Istället får jag bara meddelandet "Logga in för att visa destinationerna du har mottagit från BMW Connected-appen".
Min fråga är; VAR ska jag logga in? Trodde först att jag skulle logga in under "Profil" men där är jag redan inloggad.
Hade samma problem för några veckor sen. Löste det genom detta vilket jag fick från BMW:

1) Klicka dig in på Apps via huvudmenyn
2) Scrolla ner till menyn "Installerade appar". Klicka inte på iDrive reglaget utan istället klickar du på "option" och en ny meny öppnas
3) Välj "Apps and Service" och klicka sedan på iDrive för att starta uppdateringen. Tjänsten kommer nu att uppdateras.

Det hoppade inte igång direkt utan det tog en stund. Funkar inte det kan du prova hålla inne volymknappen i 30 sek och starta om iDrive. Dock tror jag bilen tappar kopplingen mot connected då så att du behöver logga in på nytt i din profil.

Var man ska logga in i läget du står i nu fick jag inget svar på från BMW..
Jo
1.160
Joofa
Ah ok, tack Müllweiser! Det ska jag prova imorgon👍🏻
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Har det här problemet fått någon lösning?
Jag hade samma problem igår igen. Löste sig för mig genom att uppdatera i iDrive enligt tidigare beskrivning.
Jo
1.160
Joofa
Ja! Detta löste sig för mig genom att följa Müllweisers beskrivning ovan👍🏻.
sc
53
scunnert
G30 LCI 530e -21
@Müllweiser Tack för din post. Varit frustrerad och haft samma problem nu ett par veckor. ”Laddar destinationer…” säger den i Mottagna resmål men inget har hänt.

Måtte det fungera. Fungerat i 3 år m förra bilen och 1 månad gammal bara kollapsade det…

G30 LCI 530e -21

sc
53
scunnert
G30 LCI 530e -21
Uppenbarligen fungerar inte tipset på G30 530e eftersom uppdatering av iDrive inte finns bland Apps and Services…

Blir till att klaga hos BMW AD

sc
53
scunnert
G30 LCI 530e -21
@Müllweiser Visar bara hur dum jag är. "Klicka inte på iDrive reglaget utan istället klickar du på "option" och en ny meny öppnas" Trodde att "option" fanns på skärmen; nu säger AD att den sitter bredvid iDrive-reglaget.... *ridå* *skäms*

sc
53
scunnert
G30 LCI 530e -21
OK. 1) Jag hittade fysiska Option-knappen; trodde den var på skärmen
2) Appar och tjänster hittade jag också när jag inte klickade på Instalkerafe appar. Tyvärr hjälpte inte den uppdateringen.
3) Intryckt volymknapp; omstart och Voilà! Nu finns destinationerna i bilen. Men bara från My BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.