AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
854

E90 felkoder på fungerande lampor

Tjena!
Har en E90 som främre parkeringljuset (passagerarsidan) gick på. Bilen gav felkod CCID 132 som jag sökte upp är ” Front Right Side Light Failure”, alltså högst rimligt den lampan som slocknat. Men för ett par dagar sedan kom betydligt fler koder mitt under en körning, stannade bilen och kollade men till min förvåning lös alla lampor (förutom den som gått då). Bytte lampan och felkoden 132 försvann, men de andra står kvar, vilket är följande

CCID:
- 114 Rear Fog Light Failure
- 116 Indicator Rear Left Failure
- 118 Rear Light Right Failure
- 119 Indicator Front Right Failure

Att döma från detta ser det ut som det mesta ligger på högersidan av bilen. Nån dålig kabel som används gemensamt för dessa möjligen?
Värt att nämna är att felkoden för dimljuset inte kommer upp varje gång man startar, men oftast inom ett par minuter. Infon jag fann på google pekade mot att det kan va FRM modulen som gett med sig, men den kontrollerar elhissarna också, vilket funkar utmärkt. Har kollat säkringar och inget som är paj. Bilen har inte dragkrok heller, så inget glapp där.

Några idéer?

/Ludwig
Visa användare
ProPro-medlem
5.122
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Väldigt vanligt på dessa med FRM problem så spontant tror man ju det.
I de fall jag varit inblandad så är det inte alltid som elhissarna har påverkats.
Ibland går det att få bort falska varningar genom att defaultkoda FRM med NCS-Expert.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk

Min låda:
Länk
Okej, ska försöka få tag i nån som har utrustning för det.
Märkte nu ikväll att höger bromsljus verkar vara tänd hela tiden, något den inte var tidigare. Bromsar man så tänds det ytterligare. Något som också pekar mot en dålig FRM? eller kan det vara kortslutning mellan något?

Edit: Bromsljuset lyser bara ”halvt” när bilen är på, stänger man av den lyser endast de rätta baklyktorna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.