|
|
|
|---|---|
|
Hej! Enligt rubrik, hur kan man se om en g30 530e har motorn B48-B20A eller B48-B20B? Finns det en hemsida (har provat car.info, transportstyrelsen, meca.se) eller gäller den ena och andra från viss årsmodell? Tack på förhand! | |
|
Sugen på trim? Jag sökte samma svar. På en sida stod det A och på en annan B. Letade också, efter instruktion, på motorblock utan framgång så jag sällar mig i skaran undrande. |
|
|
Kollat realoem.com? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
@sarli => har inte köpt en g30 530e men sneglat lite på det och precis av den anledningen ena trimmet på "B" motron ger ju ca 60hk men är just för att motorn skiljer sig. Verkar inte helt lätt att kolla upp det och verkar nästan lite "huller om buller" från BMW sida. @Johan B, yes men hittar inte ändelsen någonstans |
|
| Realoem.com -> engine -> short engine -> kolumen "Supp" bör ge dig en motorkod | |
|
RealOEM visar fel bil när jag söker på VIN-nr och när jag manuellt söker så kan man inte välja nyare G30 än 2019. Diverse googlingar har gett många svar. Verkar som G30 alltid har B-varianten medans F30 och ev även G20 kan ha A eller B. Men borde kunna gå att utläsa på motorblocket. Någon som har idé om vart man ska leta? |
|
|
Om jag inte är helt väck så tror ja 20B är 30i motorn.. Kör en B48-B20A och den har gått med steg 1 i 5000mil (530e -19). |
|
|
Verkar vara riktigt svårt att se detta på något sätt, men måste ju gå... @johangrinsvall => Stämmer! Hur upplevde du skillnaden och hur känns bilen nu? Effekt/vrid siffror? |
|
| Nu är det en G30 med RWD och den känns riktigt stark och fin. Avsevärt bättre botten och rätt skönt när man åker runt 80 och bara behöver gå ner till 5/6ans växel och det rör sig bra ändå! Prövade en -21 330e sedan Xdrive och den kändes betydligt slöare (logiskt förvisso) men skillnaden va rätt stor.. har beställt en G31 som kommer i Juni och den kommer bli en riktig sten att åka runt med. Dessvärre så går det inte att trimma BMW från 2020-06 då dom fick ny ECU som är låst.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.