|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Dessbättre tror jag att Lasse & "Med känsla" har en ganska föråldrad bild över synen på BMW ägare. Min upplevelse är att BMW idag är en vanlig bil med en status som inte skiljer speciellt mycket mot många andra bilmärken. Möjligen kan jag tänka mig att en del människor retar sig på stora SUVar (dock ej specifikt BMW). Sedan en liten kommentar om "Med känslas" story... Den enda som OBJEKTIVT gör något fel är du. Tuta godtyckligt är helt enkelt inte tillåtet och det skapar bara irritation, vilket det uppenbart också gjorde i detta fall. Resten är ju subjektiva bedömningar om hastigheter och marginaler. Detta är ju saker som varje körkortsinnehavare själv har ansvar och rätt att själv bedömma. |
|
|
Om ni tror att man blir stämplad av att köra BMW kan ni ju prova med en Tesla. ;) |
|
|
Nu är jag inte rojalist men måste jag vara med och betala för en statschef som ärvt sin makt så har jag inga problem med att han kör BMW. Och all heder för det legendariska valet "atlantis blue". Jag får nästan känslan att han hänger på forum, för är det inte lite forum-vibbar över det valet? Bor man i Sthlm som vår statschef och skuttar in på en BMW-handlare där så tror jag väldigt få säljare där ens känner till atlantis blue, men jag kan såklart ha fel! Hej kungen! |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Bilen levererades av Förenade Bil i Malmö. Kungen var själv och besökte Bmw M fabriken i Garching 92 eller 93 när E34 tillverkades där och såg då säkert även hur individual manufaktur utrustning monterades i samma lokaler som det görs än idag för vissa tillval. Så kunskapen har han nog haft längre tid än det funnits internetforum. Jag har inte koll på alla hans tidigare M-bilar men kan inte minnas att det varit individual val på dem. |
|
Känns inte som att tråden är komplett utan bilens utrustningslista: YYD92C WBSAE0108LCE21760: Prod. Date 2020-01-31 Colour Special paint (490) Upholstery Full leather "Merino/sakhir-orange" (X3DA) S7US BMW Service Inclusive S7MA Competition package S712 M Sports seat S7ME M Drivers Package S7MN M Competition package S7M9 Individual option high-gloss Shadow-Line S71C M exterior package carbon S494 Seat heating driver/passenger S4GQ M seat belts S488 Lumbar support, driver and passenger S420 Sun protection glazing S428 Warning triangle and first aid kit S4MC Interior trimstrips, Carbon Fibre S654 DAB tuner S6U3 BMW Live operating area Professional S6AK Connected Drive Services S6UH Traffic Information S6WD WLAN Hotspot S6C3 Digital professional S688 Harman/Kardon surround sound system S6S4 Language version Swedish S6AE Teleservices S6NW Telephony with wireless charging S6AF Statutory emergency call S5DM Parking assistance system S5AS Driving Assistant S5AV Active Guard S5AZ BMW Laserlicht S5AC High-beam assistant S548 Kilometre speedo S2PA Locking wheel bolt S2VB Tyre pressure display S2VC Tyre repair set S230 Extra package, EU-speciifc S2T4 M Sport differential S2NK M Carbon ceramic brake S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km S8TF Active pedestrian protection S302 Alarm system S850 Dummy-SALAPA S322 Comfort access S8SM Car ident. number visible from outside S8R9 Refrigerant R1234yf S323 Soft-Close-Automatic doors S885 On-board literature, Swedish S842 Cold-climate version S8TG Thiefproofing device S3DS BMW display key S776 Roofliner Alcantara anthracite S760 High gloss shadow line S9AA Outer skin protection S1P9 BMW light-alloy wheel dbl.sp.810M JB/MB S993 model year code in VIN S1MA M sports exhaust system S1DE Exhaust emission standards EU6 RDE S944 Subsequent conversion by individual Merino/Sakhir/Atlantis blue är ett modigt val, utan Sakhiren hade det kunnat vara mitt val. //Stenback |
|
Buspelle |
Funderar på S2VC Tyre repair set, kommer Kungen använda det eller blir det SÄPO-gubbarna som får fixa punkan ;) |
| Det blir inte Säpo gubbarna.. nån måste hålla koll på kungen så han inte springer ut på vägen .... bärgare tror jag | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.