|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en 320D GT, 2014? som dragkroken krånglar på ibland. När man trycker på knappen för att dragkroken ska komma fram så verkar allt fungera bra, men den stannar inte ute, utan den fortsätter att gå tillbaka till sitt utgångsläge under bilen. Om man knackar till dragkroken när den är ute (som den ska vara för att användas) så kan det hända att dragkroken stannar kvar och då fungerar allt ok. Vad gör man? | |
|
Hej, Du har ju varit med ett tag här och borde väl ha snubblat över åtminstone någon av alla trådar i ämnet. Kanske har du lite tur ändå, i o m att kroken fortfarande fungerar ibland. Jag har ingen egen erfarenhet av finessen ifråga, men då och då har jag slunkit in på trådar om detta, alla dragkrokars sorgebarn. Ärgade kontakter är en av alla felkällor. Ett troligt alternativ i ditt fall, verkar det. Men använd sökfunktionen högst upp här, [Sök inlägg], och skriv t ex "Elektrisk near dragkrok". Mycket att ta till sig. Själv hade jag nog provat att spruta WD40 "överallt" och hoppats på det bästa. Annars blir det till att läsa på och prova sig fram. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.