|
|
|
|---|---|
|
Hej vid körning rakt fram tycker jag att styrningen känns ostabil har haft många bilar men detta är något nytt för mej rycker kan det vara däcken eller i framvagnen ??? Västkustbo | |
| Omöjligt att bedöma med så lite information. Antar att du menar att du behöver korrigera riktning hela tiden. Det kan vara så många saker att det knappt är lönt att räkna upp. Är det en bil du gillar i övrigt så ta in den till en verkstad du har förtroende för och låt dem provköra. | |
|
Hej igen vid körning rakt fram måste man korrigera lite hela tiden som om det var glapp någonstans bilen är nyss besiktigad så styrleder mm är nog ok kan det möjligen ligga i styrväxeln Västkustbo |
|
|
Hej Instabilitet kan också bero på att chassiet inte är rätt inställt. Det kan vara idé att kolla hjulinställningarna, kostar inte så mycket. Dåliga däck i kombination med fel lufttryck och RFT är också kandidater till beteendet. Matthias |
|
|
Som sagt, däcken kan vara boven i dramat, eventuellt i kombination med dålig hjulinställning. Vad är det för däck? Vad är det för fälgar? Har de rätt inpressningsmått? Hur slitna är däcken? Vilket lufttryck kör du med? Sedan spelar vägarnas skick stor roll - spåriga vägar ger spåriga bilar och desto bredare däck man har, desto större problem... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej igen 17" sommardäck monterade och balanserade på däckverkstad inga tendenser till snedslitning på vinterdäcken 2,6 bar runt 5mm mönsterdjup.En fråga är det elektronisk servostyrning på BMW X3 2012 Västkustbo |
|
|
Är det rätt fälgar med rätt inpressningsmått? Vad är det för däck? Fabrikat, bredd och RFT/vanliga däck? Hur långt har bilen rullat? När gjordes hjulinställning senast? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej igen nej jag tror felet ligger i att det är glapp i styrningen har sett denna del på nätet jag får prova byta den först Steering rack repair kit for BMW f25 x3 Västkustbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.