|
|
|
|---|---|
|
Har bestämt mig för att köpa en BMW 440i Xdrive. Jag var lite inne på M4 cab men då bilar är så dålig investering generellt så kommer caben inte bli en 3e bil utan 2a bil och då blir en 400i lite mer praktisk tänker jag. Jag kommer ha kvar X3an för familjen men sälja min BMW GT330 D och satsa på en 440i cab då den med hardtop, x drive och möjlighet till dragkrok (ibland tom elektrisk och original), och att 4 pers sitter helt ok gör att den blir en helt ok praktisk bil också tänker jag. Ska man ha den som åretrunt bil så är det väl hardtop som gäller? Soft top ska kunna gå att stänga i farten men det går väl med 4-serie cab också numera? Fast kanske inte går att köra lika fort med hardtop? Ska man åka 4 kommer jag i regel välja X3an men om den är upptagen är det lugnt att åka 4 vuxna några mil med caben. Kul att kunna ha med barnen som är 7-9 år också på vissa turer. Den har ca 330hk original men jag kommer mjukvarutrimma min för ca 5500kr och sen få sen 400hk vilket gör att den nästan kommer gå som en M4a. Men den blir billigare i inköp och i drift sen verkar det vara en helt annan marknad och annat sug efter 440i. Jag har bevakat blocket i 6 månader och knappt en M4a har sålts men 440i cab säljs väldigt omgående i regel, jag har svårt att hitta någon och då kollar jag i Sverige och Tyskland hela tiden. Har inte så mycket grundkrav ändå, x drive, ljus färg och adaptiv farthållare är de viktiga kraven, samt nackvärme och rattvärme, och elstol och gärna nya Idrive versionen som jag tror kom 2017. Det känns bra att den nog kommer stå sig någorlunda i värde och att det finns intresse för dem. Inga med X drive har sportchassi som jag egentligen inte vill ha vilket är bra, men jag testade faktiskt en utan x drive nyss som hade sportchassi och jag var otroligt imponerad över hur bra de är nuförtiden, inte alls så hård och stötigt som jag trodde, helt klart sportighet men trots 19 tum med RTF däck så svalde den brunnslock osv väldigt bra. Så adaptivt chassi är inte så viktigt som jag trodde även om det kanske är riktigt bra?, tror alla 3 chassina är rätt vettiga. Blir kul med en Bensinbil också jag har kör den raka dieselsexan i 10 år nu och visst är det en fin motor men trots trimmad till 310hk blir den inte lika rolig som en varvande bensinare. Eftersom jag kommer ha drag så kan man antingen ha en låda på dragkroken eller en skåpsläpkärra om man ska ta med sig mycket prylar och åka nånstans, när man kommer fram ställer man ju kärran sen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.