|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet av att få anmärkning på silentblocken (bakvagnsbussningar) på besiktningen? Gäller E36 coupé i detta fallet. Har läst att bilprovningen inte bryr sig om det, men jag har samtidigt fått anmärkning på det själv på min M3 E30. Kan vara olika på olikga typer av bakvagnar kanske. Vet att de är dåliga på min bil och ska bytas till våren... men besiktningen är imorrn. | |
|
Min chef fick det som bra att veta förra året men detta år sa dom inget.... Och den klonkar... och jag menar det verkligen den KLONKAR rejält! Så jag tror inte det ska vara några problem. ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Jag fick också en bra att veta anmärkning på caben jag hade. Mvh Abbe Länk |
|
|
Har du fått anmärkning på det så har de gjort sitt jobb. Oftast så kollar dom inte vilket är katastrof. Om man inte vet bättre och bilen går genom besiktningen så kan man ju invaggas i falsk säkerhet om att det inte gör något. Byt silentblock och upplev skillnaden! Varför inte satsa på polyurethane, håller bättre och blir styvare! ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Jag fick ombesiktning p.g.a dåligt silentblock på ena sidan bak på min 320 -85 i våras. Så nog slår dom ned på det. Kanske är olika hårt på olika bakvagnar iofs. |
|
| Beror väll på om dom upptäcker det? De ska ju gå igenom en hel bil på tio-femton minuter.....blir ju inte alt för grundligt då... | |
|
Var ska man köpa polyurethane bussningar då? de som www.nfs.nu har duger de? Vad benämns de som. Trodde att det hette silentblock eller bakvagns bussning. Men det finns ju inre och yttre osv... //Johan dreiachtzehnis |
|
|
Ring och fråga... de brukar heta allt från bakbalksbussningar till bakvagnsbussningar. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Dåliga silentblock ska definitivt upptäckas. Är det bara lite dåligt ska det ge en "bra att veta" notering, är det riktigt dåligt en tvåa. Jeppe |
|
|
Kommer precis från besiktningen med ett blankt papper. Alltså inga problem med besiktningen, så ni vet. Nu ställs bilen in för vintern och det första som görs till våren är byte av bussningarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.