AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
690

Ni som har orginallarm. Hur ser er fjärrkontroll ut?

bm
46
bmwsoon
540IA -94
Jag har precis nyligen köpt mig en 540, som det sas utan larm men med startspärr.
När jag glad i hågen kom hem med mitt nyförvärv så märkte jag att nyckeln hade två stycken svampiga men ändock två tryckknappar.
Tog isär nyckeln och hittade där två batterier(som var slut efter mätning) och ett kretskort.
Den främre knappen tror jag går till en integrerad lampa men den bakre verkar ju vara till nåt annat.
BMW orginallarm??
Sen en sak till, hur i hela friden byter man språk i displayen?
Jag har läst tipsen i gör det själv men det funkar inte..
Det är en E34.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om bilen är producerad efter 03.95 har den startspärr från fabrik. Jag antar att du har en fjärrstyrning av centrallåset men inget larm. Du får medchassienumret kolla på BMW när bilen är producerad. Samt byt batterierna:)
Mvh
Asken
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Den främre knappen, rund, låser du med och den bakre, rektangulär, öppnar du med.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Måste fråga dig om du har en liten diod lampa i ventilations gallret uppe på instrumentb.?+ om du har det så testa låsa bilen med nycklen och lås den i spärrläge, börjar det lysa i dioden så kan du nog ha larm...testa med att byta batteriet till fräsch och försök aktivera larmet i nycklen..instruktionen har du i instruk.boken..

Lycka till.

Mvh Bmw 4-ever

bm
46
bmwsoon
540IA -94
Smarta jag som inte tänker på att det finns en instruktionsbok...
Ja jag har den där dioden och tycker mig ha sett den lysa.
bm
46
bmwsoon
540IA -94
Var nyss ute och kollade och lampan lyser å blinkar när jag drar nyckeln till spärrläget.
Innebär detta att jag har larm?
Finns det nåt bra sätt att testa larmet på, dvs som inte innefattar att paja rutan :)
Åså återigen: Hur byter jag språk i check kontrollen?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Då har du larm! Be någon hålla in huvkontakt eller dörrkontakt och lås och larma sedan. Släpp huvkontakten och se vad som händer.......
Li
16
Lina
540iA-94
sätt dej i bilen och sätt på larmet. tryck först den runda knappen på nyckeln så låser du. Tryck sedan den rektangulära knappen inom 5 sekunder. Nu har du låst och larmat. Sätt sedan i nyckeln i tändningslåset och försök att starta bilen. Nu hör du förhoppningsvis larmet ljuda. Ta ur nyckeln och tryck den runda knappen så stängs larmet av.
bm
46
bmwsoon
540IA -94
Fjärren funka!!!
Har dock inte kunnat testa larmet än..
Vill ju itne skrämma slag på hela grannskapet.. får göra det nånstans där det inte ä en massa folk.
Jag hittade hur man bytte språk efter lite trixande.
Måste bara säga:Vilken underbar bil!!
Desto mer jag kör desto bättre tycker jag om den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.