|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte uppgradera standardljudet i min G31 2018. Ska enbart byta 4''-högtalarna i dörrarna och installera diskanter. Finns flera utbyteshögtalare att välja på, ex. Gladen, Musway, Focal etc. Någon som bytt högtalare och vill tipsa om bra utbyteshögtalare? Vill undvika S-iga diskanter. | |
|
Bara byta högtalare ger inget jättelyft, byta högtalare + steg ger ett jättelyft. Jag har bytt 3-vägssytem på min bil till Musway (CSB4.2C) och helt klart annan musik upplevelse i bilen nu, mkt bra högtalare som rek. Adaptrar följer med och smidigt med PnP installation. Tror att Gladen har olika paket lösningar som är också bra alt. |
|
|
Hur låter diskanten hos Musway? Vass eller mjuk? Backes rekommenderade Musway, kanske blir dem. |
|
|
Diskanterna låter mjukt och luftigt, men detaljåtergivningen är grym. Fantastiska högtalare som ger fantastiskt ljud i bilen :) Kör du med steg också Sigismundninja? Men absolut jag rek högtalarna du blir inte missnöjd. Lycka till! |
|
| Det låter lysande! Tänkte köra utan steg, läste på något utländskt forum att det ändå blir stor skillnad. Bilen saknar steg idag så jag misstänker att det blir en del kabeldragning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.