|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon vet var slangen från ventilen till tankavluftningen ska anslutas? Det är nr 2 i denna bild: Länk Hittar ingenstans där den kan anslutas. Varken på slangar, kopplingar eller själva insuget. ///BMW - Was sonst! | |
|
Har bilen din kolfilter? Min 87:a har det inte och då luftar tanken direkt mot luften enligt denna bild Länk /G |
|
|
Japp, kolkanister med efterföljande ventil samt slang. Slangen är dock ej ansluten någonstans. Har lossat på plenumet för att se bättre men ser inget där den skulle kunna anslutas. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Du kan få viss ledtråd av bilden i första posten här, Länk Alternativ två är att plocka bort rubbet, de enda som saknar det är nog någon enstaka oroginalfetishist. :) |
|
|
Tack för svaret. Det ledde in mig på rätt spår och jag tror jag har hittat lösningen. Länk Min slang ser inte ut som den på bilden. Jag har bara en av de två små anslutningarna. Troligen är slangen bytt någon gång till en för bilar utan katalysator. Men det betyder att jag inte har något hål där den slangen har suttit vilket ju är bra. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.