|
|
|
|---|---|
|
Läste av en bekants bil igår i och med att bilen beter sig konstigt,men har ingen lysande motorlampa. Fanns felkod på 2 st glödstift,och att partikellfilter var igensatt. Försökte starta en regenerering med min iCarsoft PRO,men när jag kommer till slutet i igångsättningsprocessen säger programmet att den inte kan slutföra Är det för att det finns felkoder,alltså defekta glödstift,eller är det nåt jag missat ??? | |
|
Jag har för mig att en mekaniker sa att det inte får finnas "aktiva" felkoder kopplade till avgasreningen för att en tvångsstyrd DPF-regenerering ska gå att genomföra - det gällde dock en Volvo C30 1,6d... Så jag skulle tippa på att det felkoderna (felen som triggar dem) som är probelemet. Vad är det för bil? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är en BMW 520D 2011,som gått c:a 23000 mil. Troligen är det felkoderna som stoppar regenereringen,men det dyker inte upp ngr varningar på display,och ingen motorlampa är tänd. På en annan bil, BMW 525D-08 som det sitter nya glödstift+nytt styrdon varnar den för igensatt partikellfilter även fast det är rengjort (demonterat och inlämnat för rengöring),och där finns det en felkod på EGR-ventilen.På den tänds motorlampan efter ett par dagar,och varning kommer på displayen Ska prova att byta glödstiften,så får jag hoppas att allt blir bra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.