|
|
|
|---|---|
|
Misstänker att min bränslevärmare låst sig och skulle behöva hjälp eller tips på diagnosverktyg som kan fixa detta. Har gjort försök med tool32 men får det inte att funka för min f11 2015. Någon som vet om det krävs en specifik version av programmet för f11 eller annat verktyg som funkar? Kör idag EDIABAS version 7.3.0 Toolset32 version 4.0.3 Enet interface | |
|
Jag har låst upp flera värmare på F11 med "mitt" Länk Inpa kit och då med Tool32. Vad är det som felar när du kör Tool32? Man behöver ju ha filerna för F11 i den versionen man kör så den kan ju inte vara hur gammal som helst. IHKA01 brukar filen heta på F11 som innehåller kommandot för upplåsning av värmaren. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Jag har testat köra ett jobb i programmet SHZH_E65. Men det är alltså fel program för F11? Jag har programmet du skriver i min version av ediabas. Ska kolla på det imorgon. Felet jag får är ifh-0069 gateway error. Tack så länge. |
|
|
Ja den filen är för e6x. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Mycket riktigt var värmaren låst. Upplåst nu och fungerar igen. Får dock felkod att batteriet kan vara dåligt. Ska ladda ordentligt och köra ny diagnos så får vi se. |
|
|
Perfekt att det löste sig! Mvh Ola Mina bilar: Länk Min låda: Länk |
|
|
Tack för vägledningen Ola! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.