|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått problem med att lådan inte växlar upp mellan 4-5:an. Det har kommit en felkod 4F8A med texten " utväxlingsövervakning 4-5. Samtigt står det på skärmen Transmission fault. Någon som kan tyda och utveckla mer vad felkoden innebär. Vad är det som inte funkar i lådan, är det elektroniskt eller mekaniskt fel? Uppdatering ? Shadow | |
|
När jag googlar koden, får jag många träffar. Koden sätts när en koppling slirar vid växlingen mellan 4:an och 5:an, oftast / alltid uppåt och möjligen oftast i sammanhang med kraftigt gaspådrag. Ventilpaketet anses vara grundorsaken. Någon har kommit undan med byte av aktuell solenoid, medan andra menar att lådan är körd, när det gått så långt att man märker slirningen. En begagnad låda kan vara den bästa lösningen. Men det beror ju på hur mycket du är beredd att meka själv. Länk /Lennart |
|
|
Vad är det för bil och växellåda? Jag har bara haft ner ventilpaketet på 5hp30 och det är ju inte så svårt om man jämför med jobbet att fylla på oljan igen... ;) Byta växellåda är ju 10 gånger mer jobb eftersom man säkert ändå vill byta olja och filter på den. // Magnus |
|
| Hur löste du problemet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.