|
|
|
|---|---|
|
Tja!! När jag nu ska ställa av min pärla till vintern är det nödvändigt att ställa upp den på pall-bockar? Har Schnizer fälgar 240-40-17 är det risk att dem blir vinda eller är det bara skrock? Är det risk att hjullagren tar stryck med? Tacksam för svar. | |
|
Öka trycket i däcken till 3 bar så är det ingen större risk att däcken deformeras. Fälgarna blir inte orunda av att stå still om de inte har extremt dålig kvalitét. Här finns en del nyttiga tips: Länk Länk Mvh |
|
| pala up den och damsugga ur den och tväta och polera den och allt de där så den är klar får somaren tryck gärna in broms kolvarna så du inte får kärvande bromsar | |
|
Tänkte på en sak jag läste på corvette klubbens sida. Om jag kopplar bort batteriet och låter den stå utan över vintern. Kommer larmet och fjärrstyrningen av c-lås att funka då? Larmet är ett CarGard 950. /Per |
|
| larmet och c låset kommer inte att funka om du inte har något bacup batteri som håller larmet med ström | |
|
Tja. Jag brukar alltid ta ut batteriet och ladda det direkt efter avst. sen en gång till veckan innan påställning. Har aldrig haft några problem med larm eller ngt annat. Trycker i 4 kg i däcken, blir ändå lite flator, men detta försvinner efter 3-4 km körning. Orunda fälgar har jag aldrig hört talas om.. /// Better Make Way \\\ |
|
|
Hur svårt är det att programmera om det då? Kan ju inte vara hela världen? Jag har inte möjlighet att underhållsladda batteriet på plats nämligen. |
|
|
Frazze: Phuu, då slipper jag tänka på det. 4kg? Är inte det lite väl mkt? Jag kör på 235/40-17" Räcker det med 3,5kg? /Per |
|
|
3,5 kg räcker säkert. Jag vet en som brukade trycka i 5 kg, det tyckte jag var i mesta laget.. Blir som sagt ändå lite flator men detta brukar alltid försvinna efter några km. /// Better Make Way \\\ |
|
|
Jag har problem med flator redan efter ett par veckors stillastående med 2,7kg som jag kör på i vanliga fall. Och att hålla på att fylla på och tömma ut luft under sommaren känns rätt jobbigt :) Men som du säger brukade det försvinna efter några km. |
|
|
zodiaken: Jag tryckte i 3.5 kg vid vinterfövaring förra året i 225/40/18. Tror det räcker. Jag körde bilen varannan var tredje vecka en kort sträcka om det var OK väder (alltså runt kvarteret). Då kommer man ju inte tillbaka på samma ställe på fälgen. Du kan inte vara helt säker på att batteriet är fräscht, kolla efter en månad och är det sämre, åk en kort runda eller bara kör ut den en stund. |
|
| Själv sätter jag på ett par sunkiga 175/70 -14 och fyller dom med 3 bar..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.