|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har en 328 GT från 2016, har laddat ner uppdatering för navigationen på usb sticka, men det tar en evighet att få upp dem 32gb i bilen (över 75 min) försökt lämna bilen med tändningen på och nyckel i men den slår av sig automatiskt så uppdateringen avbryts, hur gör man för att få till det hela? Måste jag åka bil i ett par timmar eller finns det något knep att den kan göras utan att jag är i bilen ? Tack på förhand | |
|
Navi professional kartor, brukar ta 40-45 min att uppdatera Ha bilen igång på tomgång, de har jag när jag uppdaterar min, min sambos och min fars bil, svårare är det inte!! |
|
|
Vet inte hur det är på F3x, men på G20 i alla fall så fortsätter den där den stannade vid nästa uppstart. Jag behöver alltså inte vänta ut uppdateringen på så sätt. Bara låt stickan sitta i och använd bilen som normalt så blir den klar så småningom... Navi och annat funkar på min under tiden, får bara en fråga om jag vill starta om navin när uppdateringen är helt klar. |
|
| Samma på F23 2016, bara lämna den i och kör. | |
|
Kan inte tycka att 45 min tomgångskörning endast för att uppdatera navi låter så miljövänligt. Bra att BMW har byggt den så den fortsätter där den slutade när tändningen slår av. Måste motorn vara igång, räcker det med tändningen till? Har man grage eller eluttag kan man ju koppla på batteriladdare och väl få 15 min innan den själv-slocknar? Senast jag uppdaterade så gjorde ja det under en långkörning på dryga timmen och då hann det klart. Börjar nog snart bli dax igen. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.