AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.497

Manual istf newtis

bo
16
bosv
F11 520d xdrive -15
Hej
Nu när newtis är stängt undrar jag.
Har nån laddat ner manual från Emanualonline?
Hur är den i så fall?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den är väl mer att se som en "vanlig" reparationshandbok? Är ju oerhört mycket billigare i alla fall. Funderar på att skaffa en därifrån när jag ska börja pilla med bilen framåt våren.
Blev intresserad av eManual. SEK 200+ kunde det ju vara värt för en ny vinkel på saker och ting, även om jag egentligen inte har något särskilt behov. Var nästan på väg att beställa, men så läste jag detta:

Länk

Det må vara att köparen kanske hade otur. Han fick fel grejer och noll kundsupport. Men jag tänker inte betala 200+ spänn för något jag knappast behöver och med risk att bara bli f-b-d.

Och när jag tittade in på eManual's hemsida, gav den onekligen ett ostrukturerat intryck. Kanske inte att undra på att det kan bli fel där...

/Lennart
bo
16
bosv
F11 520d xdrive -15
Hej igen
Jag köpte den här förra året:
Länk

Fungerade klockrent 6000 sidor är ungefär som newtis utan länkar.

Men den saknar elschema. Kollade med samma kille och han hade separat elschema som jag beställde. Men han kunde inte dela filen då den var var korrupt. Pengarna tillbaka inom 5 min. Seriös kille.

Jag fortsätter leta efter elmanual

/Börje
bo
16
bosv
F11 520d xdrive -15
Ramlade över den här i mitt letande:

Länk

Kan kanske vara nåt att kolla på för er (Löwet och lenwib)
Bara en hundring

/Börje
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Såg ju väldigt prisvärt ut måste jag säga. Har du någon uppfattning vad som krävs för att köra den? Jag har bara Mac. Användargränssnittet ser ju ut som att det krävs en PC från 1996 för att köra ;-)
Tack, Börje! :)
Jag lever egentligen rätt gott med min Bentley's och diverse write-ups. Det var bara TS' för mig nya variant som plötsligt lockade. Men jag blev rätt snabbt avtänd där.

Men jag blev av Börjes länk påmind om att jag själv faktiskt har TIS på DVD. Tre olika t o m, alla avsedda att installeras på hårddisken, sannolikt bara avsedda för Windows. Den ena följde med på köpet, när jag köpte något annat till bilen för ca10 år sedan. Resterande två hade jag helt glömt att jag har. Filerna är på 1,6 resp 2 GB.

Min egen installation är på en W7-32b. Inga elscheman.

PM:a mig, om ni vill prova (någon av) dem. Bara självkostnad (vid nedladdning ingen.)
(Det lär väl inte bli någon rusning, men OM, förbehåller jag mig rätten att ta bort filerna. Och detta inlägg.)

/Lennart

EDIT: Försökte nyss installera på en W10 64bit. Det gick inte! :( Bara så att ni vet.
bo
16
bosv
F11 520d xdrive -15
Hej Lövet

står lite längre ned i länken vad som behövs. Men det är nog Pc som gäller.

Kanske överspelat nu om du och Lennart kommer överens.

/Börje
thekinglives
Bosv med fler: BMWs egna ISTA+ fast i fulversion....går att hitta för inga pengar alls.
Med lite intresse och engagemang Kan ni felsöka, koda och programmera.

Har ni F serie och nyare så fixa ESYS med, då öppnar sig helt nya möjligheter
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Beror på till vilken modell du letar, men den här är helt okej: Länk
bo
16
bosv
F11 520d xdrive -15
Hej Elvis (thekinglives)
Du verkar att ha koll på det här.
Är ESYS bättre/enklare att jobba med.
Har ISTA. Men när man använder det sällan är det
en tröskel varje gång att komma över.

Visa användare
128
Keyman
BMW 730d -10
BMW 540i Touring -01 Manuell
BMW 530d Touring -01 Automat
BMW 325ti -02 Automat
Lancia A112 Abarth -85 (2st)
Hej, lyfter tråden igen.

Är det någon som har senare TIS än 2008/03? Undrar hur nya det finns av DVD-versionerna, som man kan göra standalone installationer av.

Nu när BMW dragit åt tumsskrivarna på online TIS, så får vi hjälpas åt att själva hålla igång våra bilar.

Vad jag har förstått finns/fanns det åtminstone följande program för små verkstäder:

TIS=Techniches Informations System (Mek.anvisningar)
ETK=Ersatz Teile Katalog (Reservdelar)
WDS=Wirings Diagram system (Elscheman)
EBA_Einbau Einleiitung (Inbyggnadsanvisningar av extrautrustning för ÅF och konsumneter)
KSD=Kaufmännische Service Daten Har inte riktigt grepp på vad den är bra till för vanliga dödliga egentligen.

Någon som andra idéer eller erfarenheter?

---
Magnus Nilsson, BMW CS # 5963
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.