AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.425

E91 320d startar inte.

Tjena
Det var minus 25 grader i några dagar och bilen vägrade starta. Drog ur batteriet osv,
Nu har jag fått in den i ett varmgarage (ljummet iaf) satt i ett nytt batteri men vägrar fortfarande starta.
Felkoderna säger alla 4 glödstift är felande. Är det reläet som har felat eller kan verkligen alla 4 ha pajat samtidigt?
Borde inte bilen hoppa igång när den står varmt? (Ljummet)
Tacksam för svar
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Inte helt ovanligt att startspärren slår till på dessa bilar om batteriet dräneras.
Du har inte en felkod i stil med 4A63 också?
När man har det går startmotorn runt men spridarna öppnas ej.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Hmm måste gå ut och dubbelkolla det. Men den felkoden 4A63 känns skrämmande bekant
Japp felkod 4A63 fanns där med och enda man kan använda för att släcka den är INPA om jag har förstått det rätt?
Är det denna man ska beställa då?

Länk
Sjolin
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, just dom säljer kabeln med en 32 bitars version av Inpa samt att de då som de skriver inte ger någon som helst support.

Jag håller på att sätta upp en hemsida för diagnosverktyg men är inte klar riktigt än.
Väntar på att banken ska koppla på betalningsmetoder. Trög byråkrati..

Dock har jag grejer i lager och kan leverera redan nu. Med en programvara som är lätt att installera och fungerar på 64-bits operativ såsom Windows 10.
Lathund för just startspärr kan jag skriva till dig.

Titta in på hemsidan så hittar du mina kontaktuppgifter. Dock går det som sagt inte att lägga order där nu utan det får vi göra manuellt isåfall.

Min hemsida:
Länk

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk

Tack Ola du är en hjälte!! Mallar dig på adressen som stod på hemsidan

Mvh Sjolin
Stort Tack till Ola som hjälpte mig att lösa mina bekymmer. Det var den koden 4A63 och jag beställde INPA av Ola som han skickade med rekordfart.
Tydliga instruktioner för installation följde med och jag kan säga att utan dessa så hade jag inte lyckas installera det.

//Sjolin
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Kul att det löste sig!
En bil vill man ju att den ska starta. Speciellt på vintern ;-)

Mvh Ola

Mina bilar:

Länk

Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Sådär! Som info är nu sidan uppe och rullar.

Länk

Mina bilar:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.