|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Tack för bra tips och era erfarenheter. Och tack för det konkreta tipset på köpobjekt. Det lutar mot att köpa en nyare F15, likt den i länken. Men kommer vila lite på hanen med förhoppning om att det dyker upp något liknande i Sthlm. Hoppas fortfarande på att det ska dyka upp en gråmetallic med ljusbruna säten. Får se hur länge jag orkar vänta in det perfekta objektet. Men får ge det någon månad till. | |
| Har nog aldrig sett en f15 med ljusbrun läderklädsel. Det finns begie och rödbrun men vanligast är väl svart och vit. För mig hade det varit viktigt att den har adaptive LED strålkastare. Xenonen är lite svag på halvljuset och LED i alla 4 strålkastarna samt dimljusen ger ett modernare uttryck i fronten och en mer upplyst vägbana. Den måste också ha nya M-sportratten, då den gamla ratten känns klumpig och ful. | |
|
Ja den färgkombinationen är nog tämligen unik om den än finns/fanns. Själv skulle jag aldrig någonsin valt den men det är kul att smaken är olika :-) Men det kan säkert någon (Jörgen?) på forumet ta fram? /Anders |
|
|
Jag hade span på en X5 från 2017 som hade allt jag önskade och ljusbruna säten. Den hade typ den första på bloggen nedan. Annonsen är tyvärr borttagen då bilen är såld nu. Men den var riktigt läcker. Blogginlägg om BMW-läder: Länk Länk till den borttagna annonsen: Länk |
|
| Jag har noterat att de begagnade BMWs som inte är väldigt premium typ alltid är i svart läderklädsel. Jäkligt synd. Det blir ju en helt ny bil invändigt om man ger den lite exklusiva säten. Mer ljust läder till folket!...och i förlängningen fler bra begagnade BMW:s med snygga säten för mig att köpa på handrahandsmarknaden :-D | |
| På min F15 hade jag Carbonsvart exteriör och utökat individual skinn ”smoke white”, detta tillsammans med individual matta trälister gav en riktigt exklusiv känsla som var värt varenda krona. Baksidan med det ju dock uppenbar, så det är inte så praktiskt men snyggt. Till nuvarande bil gick jag på Sapphire svart exteriör och individual merino skinn svart, det var ett väldigt svårt val och jag ändrade mig flera gånger, men i slutändan är jag ändå glad att jag valde svart. Det blev väldigt snyggt tillsammans med det ljusgråa individual trälisterna och Crafted Crystal växelspaken. | |
| Det låter fint. Jag var först helt emot ljust läder men hittade ett forum där det var en uppsjö med småbarnsföräldrar som sa att det hade gått hur bra som helst med ljusa säten trots kladdande barn och husdjur. Likaså hade min bror en bmw med typ krämfärgade säten och det gick också kanon med barn och allt möjligt stök. Så nu är jag genomgående positiv till ljusa säten. Men sånt kan ju ändras fort. En oaktsam polare i bilen så har man väl fått fläckar för livet. Nya och gärna lite fuktiga jeans verkar vara det största hotet :-) | |
| Mina två sista bilar beställdes med ljust och nu konjaksbrunt läder, undrar om jag inte uppskattade det ljusa lite mer. Speciellt i kombination med panorama. Kommer aldrig köpa en bil med svart läder igen, det är ett som är säkert. Inga problem att hålla rent heller. | |
| Min upplevelse efter att ha haft två små barn i bilen under perioden 2017-2019 är att barnen är inget som helst problem, det är snarare så att det förenklar, i alla fall i förhållande till tygklädsel, men som nämnts ovan, det stora hotet är färgade byxor, tänk mörkblå jeans och smutsiga händer. Jag löste det med att sitta på en handduk vid behov. Jag rengjorde även skinnet då och då, även på dörrarna och där knät vilar, använde ett mycket bra medel fån turtle som var effektivt och lättanvänt. Någon sorts premiumserie från turtle var det. | |
|
Det går även bra att göra rent ljust skinn med en kork gulsåpa i en vattenhink. Däremot ska man inte använda sig av diskmedel då det torkar ut skinnet har jag hört. /Anders |
|
| Jag brukar göra snabbrengöring av sätena med våtservetter. Sådana man har till småbarn. Lite större rengöring varannan månad. | |
|
Hej, Nu dök det upp en intressant som känns prisvärd. Men det ser annorlunda ut. Jag tycker inte den är lika fin som många andra av samma årsmodell. Är jag fel ute eller var är det som är skillnaden? Den intressanta; Länk En motsvarande som ser ut som jag vill att dom ska se ut; Länk |
|
| Riddermark-bilen har inte M-paket vilket den andra har, kanske det du gillar? | |
|
Hej! Den tydligaste skillnaden mellan dem är som skrivits ovan att den senare har M-sport paket vilket utöver att ge en ”tuffare” look även har en annan ratt och svarta högglanslister runt rutorna (shadowline). Vidare så är den sistnämnda en 40d och den första en 40e vilket jag skulle avråda från pga 4-cyl motorn. Om 40d bilen har bra historik och har ett bra skick kan det vara ett bra alternativ. |
|
|
Tack! Så om jag förstår er rätt saknar den på riddermarks den lite sportigare och lyxigare looken. Vidare så är den en hybrid vilket gör att den har en 4-cylindrig motor. Vad är nackdelen med en 4-cylindrig motor? Mindre kraft? Stökigare ljud? Borde inte en laddhybrid vara bra då elmotorn och förbränningsmotorn samverkar för att på så sätt uppnå god effekt? Utseendet är viktigt. Så det låter som att M-sport är vad jag vill ha. Visst utseende är inte allt. Men lägger man 500k på en bil så vill man väl inte må dåligt när man ser den tänker jag. |
|
| Riddermarkbilen är ju omlackad på vänstersidan så det stinker om det. Undvik! | |
| Att den är omlackerad passerar mina otränade ögon helt obemärkt. Så tackar ödmjukast för varningen. Undviker den. Hur ser man sånt? | |
|
Sånt är jag dålig på också, men nu när Löwet påpekade det så blir det ganska tydligt när man letar. :) Om du jämför dörrarna till exempel, framdörr och bakdörr på vänstersidan så ser du en tydlig nyansskillnad. Ibland kan skuggorna luras men vänstersidan är fotograferad från två vinklar så det syns ändå. Vad gäller 4-cylindrig motor så handlar det mest om gångkultur och sound, en 6-cylindrig går mjukare och låter lite roligare. Speciellt i en X5 och andra större bilar så känns en 6-cylindrig mer "hemma" men vad gäller kraft så börjar man få ut så mycket effekt ur små 4-cylindriga motorer så det handlar inte så mycket om det längre. Speciellt inte i 40e där man kopplar ihop det med elmotorer. |
|
|
Hur F** kan man misslyckas med en sådan lackering på en 2017 bil. Ofattbart! Vi skulle ha som i Tyskland, att man måste? beskriva i annonsen om bilen varit Krockad/påkörd. EB |
|
|
Hej, Jag vill bara åter en gång tacka för all hjälp och kan uppdatera er med att vi provkörde en hel drös BMW X-serien och köpte till slut en X5 F15 2017 40e med ljus läderinredning. Har haft den i lite över en månad och är toknöjda. Man kommer inte långt på elen. Typ till andra sidan stan och tillbaka. Men bilen är riktigt skön att köra och möter våra förhoppningar och förväntningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.