AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.246

530e auto edrive ändra inställningar?

Hej. Min 530e MY20 begränsar eldriften till Max 93 km/h i auto edrive. Så fort man uppnår 94 km/h så startar bensinmotorn. Vet någon om detta går att justera?

Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Silver beställd
I läge "enbart el" så kan du köra i ca 120 tror jag, så är det iaf på min från 2018

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Ja, i Max edrive-läget är 140 km/h maxfart på min bil men jag vill slippa ändra läget utan snarare justera i auto edrive-läget.

Ba
396
Bavaria1
Inte vad jag känner till. Men det är ju inga problem att ändra körläge?

Själv gör jag det ofta, t.ex om jag vet att jag kan ladda på slutmålet och hastigheten är över 90, i mitt fall.

Eller om det är lite ström kvar på en 70 väg och uppför, som avslutas med nedförslut, för att slippa få bensindrift, vilket det blir annars.

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Ja det är sant, får göra så istället. Tack för svaret.

sa
275
sarli
I4 m50 G26
Jag har ändrat att "electric individual" är standard vid uppstart. Praktiskt då jag kör många småturer. Behöver inte köra 140 km/h på el men gillar att kunna "gasa" på utan att bensinaren hoppar igång för minsta lilla.
Hej, vad bra. Hur ändrar man vilka inställningar som ska gälla vid start?

sa
275
sarli
I4 m50 G26
På min trycker jag på "electric" knappen, väljer "konfigurera individual" och bläddrar ner till något i stil med "välj individual vid uppstart" (kommer ej ihåg ordagrant).

På pre-lci gjorde man lite annorlunda men valet fanns där också.
Fint, jag ändrade till detta och det ”löste” problemet med hastighetsbegränsningen på 93 km/h. Tackar för tipset! 👍

Transocean
Jag hittar ingen konfigurering för auto e-drive på min 2018...
Ba
396
Bavaria1
Samma här...

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
sa
275
sarli
I4 m50 G26
Kom nog först på de sista pre lci verkar det som

Ba
396
Bavaria1
OK, men jag ser inga större eller mindre problem att vid start göra ett tryck på eDrive för enbart el...

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.