|
|
|
|---|---|
|
Kan någon ge tips varför jag får low battery key ofta när jag stoppar in nyckeln och ska starta min 750i? Mina nycklar är sådana som inte laddas av bilen utan har egna batterier. Dessa batterier har jag bytt. Jag har dessutom bytt bilen batteri nyligen och underhållsladdar ofta batteriet så det går inte att skylla på dåligt batteri. Är detta något problem som fler känner till? | |
|
Min bil är lite kinkig och signalerade nyss att batterierna i nycklarna borde bytas. Då jag mätte spänningen på batteriet av typ CR2450 låg det ganska nära 3 V vilket jag tyckte borde räcka. Men icke. Nya batterier hade en bit över 3 V. Omkring 3,15 V om jag minns rätt vilket fungerade bättre. Kollade du spänningen på de nya batterierna du stoppade i? Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
Lite samma tema som Näckrosen. Hade nån fjärr som inte funkade och slängde in Biltemabatterier, det gick inte. Köpte Duracell och vips gick det bra. Så det är skillnad på batterier och batterier :-) Niklas Fransosen |
|
|
Nej jag kollade inte batterierna när jag bytt dem. Kunde inte tro att det var så känsligt eftersom det var helt nya batterier som jag köpte in. Jag får köpa in nya batterier från någon välkänd tillverkare och kolla dessa innan jag byter med förhoppningen att problemet blir löst. Avseende E65 så verkar det här med rätt spänning vara väldigt känsligt. Mitt tidigare bilbatteri verkade inte dåligt men jag fick ändå känslan av att det inte riktigt räckte till och det fanns rätt många konstiga felkoder vid scanning. Efter nytt batteri och clear på alla felkoder så försvann dessa. |
|
|
Jag har köpt Duracell batterier nu och det funkar som det ska. Kjell&Co batterier duger tydligen inte för BMW. . . . |
|
|
Min erfarenhet av batterier till fjärrkontrollen till värmaren. Klas&Co batterier höll ett kvartal, Duracell är inne på sin andra säsong utan problem. Om det är något man inte ska snåla på så är det underhåll till bilen, det blir alltid dyrbart i längden har jag bittert fått lära mig den hårda vägen. Billiger Scheisse som dom säger i Tyskland:) Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.