|
|
|
|---|---|
|
Jag har beställt ett nytt identiskt batteri som sitter i min X1 från 2012 idag. Ett Varta F21 AGM 80Ah 800A. Då har jag läst mig till att jag inte behöver programmera om bilen men ändå måste registrera batterier. Efter ett samtal med BMW Östersund så vill Bravida ha över 1000 spänn för att göra det. Finns det några andra lösningar än att krypa till korset och pynta verkstaden ? -Vilket diagnosteringsverktyg löser detta till billigast peng ? Jag betalar ju hellre 1500 för ett verktyg jag äger och kan använda framöver. Funkar iCarsoft till detta ? Länk -Någon i östersundregionen som har verktygen som behövs och kan ställa upp ? | |
|
Hej och välkommen till forumet! Med ett Inpa kit och en PC gör du detta på 5 min. Jag kommer inom kort annonsera detta men har redan nu i lager. Kostar ca 600 komplett med programvara. Skicka ett meddelande till mig vid intresse. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Fundera inte ens på något annat utan beställ av Ola så får du bra grejor och en som du kan fråga om du kör fast. / Peter |
|
|
Vill man inte använda PC så kommer jag även att föra en högkvalitativ Blåtandskoppling som fungerar med apparna Bimmerlink och Bimmercode. Då kan man använda Android, IPad eller Iphone. Just registreringen görs med Bimmerlink. Länk Scrolla ner där så står funktionerna. Apparna tas ner som vanligt från apptillverkaren. Jag hoppas websidan kommer vara uppe nästa vecka. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Oh, Lord... :) : Det bör nog påpekas, att programmet INPA (från Ola, och med ett antal tilläggsprogram) ger dig många fler möjlgheter till "hantering" av bilens mjukvara/funktioner än bara den du frågade om. En go' grej, väl värd att satsa på, om du tänker behålla bilen och vill känna att du själv har kontroll. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.