|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Posten kommer tyvärr bara garva och säga "det beror på omständighet X/Y/Z som ligger utanför vår kontroll och därför kan ingen ersättning utgå". Vänta bara :( | |
|
Det tar alltid längre tid att skicka ett kolli FRÅN Sverige än TILL av någon outgrundlig anledning. Kan ev ha med PostNord Utrikes att göra för här hemma i Sverige tycker jag det funkar bra med paket via PostNord. Har tidigare vid behov använt mig av www.paket.se och det har blivit billigare och smidigare än att gå till Posten. Har varit UPS som hämtat vid dörren. Hoppas det går fortare att få hem de nyrenoverade dämparna! Niklas Fransosen |
|
|
Först kan jag konstatera att posten inte kommit med mer feedback på min reklamation än att den är mottagen. Det lovar inte så gott. Nagengast har lovat att skicka tillbaka dämparna imorgon efter lite påminnelser, håller det så har det tagit tre veckor där borta. Kan vara värt att veta för andra som beställer jobbet. Jag håller tummarna för att grejerna är hemma igen om en vecka. // Magnus |
|
|
Svar från PostNord nu: Tjänsten Postpaket utrikes innefattas inte av någon leveranstidsgaranti. De angivna tiderna är endast förväntad sådan. Sedan också en lång text om det en och andra skälet till förseningar. Saknade dock Elvis återkomst som skäl till förseningar. // Magnus |
|
|
Igår kom det tillbaka renoverade dämpare från Nagengast. Det tog en mindre evighet men de ser jättefina ut och känns bra när man trycker och drar i de. Får nog lägga på 40 kg för att trycka ihop de. Fick också med utskrivet provningsprotokoll för de när man testat i både hårt och mjukt läge. (jag bad om att att få det när jag beställde) Man ser att vänster och höger är väldigt lika, så som sig bör. Något oklart för mig exakt hur siffrorna ska tolkas men en tolkning är att dämparna är 3-4 gånger styvare i hårda läget Återstår att få dit grejeran på bilen igen :) // Magnus |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Skickade ett paket med bromskylningsgrejer till Holland med expressfrakt via Postnord som inte kom fram efter utlovad tid, gjorde en reklamation och fick tillbaka varenda krona. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.