|
|
|
|---|---|
|
Har en snart 16 år gammal E91 325i. Bavaria ringde precis och sa att dom har en återkallelse på min bil. En kabel till värmeanläggningen kan tydligen börja brinna så dom skall åtgärda detta kostnadsfritt. Märkligt efter 16 år. I samband med detta så frågade han även om det var något annat jag ville få gjort på bilen "om den ändå är där" Är det någon annan som fått detta samtal? | |
|
För några år sedan så var min E91 inne på koll pga återkallelse, var två kabelar under handbromshandtaget tror jag som skulle kollas, fick den ena bytt. Har även fått teknisk åtgärd utförd (byta av sidoairbag) på min E46 cabrio då jag köpte den och den var också många år gammal då. Sådana påminnelser är datoriserade och de betar väl av efter hand. Såklart passar de på att försöka sälja med lite annan service då bilen ändå är hos dem. |
|
|
Jag har varit med om 6-7 st återkallelser men de har aldrig ringt. Ibland har jag bett dem kolla min bil (för återkallelser som inträffat innan jag blev ägare) men som ägare har jag alltid fått ett brev. Så även nyligen då jag fick brev gällande M3an och förmodligen samma kabel som du fått återkallelse på. Fast i brevet stod det att de skulle undersöka om den behövde bytas, så inte byte per automatik. |
|
|
Det enda som är märkligt är, som redan nämnts, att de ringde i stället för att skicka brev. |
|
|
...de kanske hade lite dålig beläggning i verkstaden och ville få in ett jobb lite snabbt och hoppades samtidigt på att få göra lite extra enligt kundens önskemål...!? Inget superkonstigt med det tycker jag, tyder kanske på en driftig verkmästare. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Verkstaden får ju betalt för att åtgärda återkallelser så varför inte. Min 325i 2006 åtgärdades för två år sedan, men det syntes inga spår av skada i den gamla kabeln/kontakten/motsvarande. Jag passade på att få en hjulinställning utförd samtidigt när bilen "ändå var inne". | |
| Min är oxå åtgärdad för över 1 år sedan. | |
|
Lägre nybilsförsäljning, firmabilar kör inte lika långt pga Corona och annat gör att de kanske ringer upp istället för att skicka brev men jag tycker det är positivt och personligt. BMW har ett serviceprogram som heter Value Line Service och det innebär i princip att föregående generations karosser har en rabatt på 20-30% på de vanligaste åtgärderna i jmf med ordinarie debitering. Går att be om priser. Mvh Asken |
|
| Lämnade in min för ett år sedan, något med en batterikabel bakom handskfacket på passagerarsidan som kunde glappa och ge värmeutveckling eller göra att bilen inte startade. Jag tycker det känns bra att veta att de fortfarande inte glömt våra äldre bilar. :) En 325i 2010 | |
| Grönwall: Exakt, blev förvånad när jag fick brevet sent 2020 gällande min -07a. Känns ändå seriöst att man gör återkallelse på +13 år gamla bilar. | |
| Samma för mig, hade inne min 330-06 i somras | |
|
Var in på BMW här i Umeå och beställde en kåpa till den 2006 330xi jag nyss köpt och de sade att de hade ett garantiärende som göras på en kabel. Så ska in med den imorgon. Tycker BMW alltid har varit bra på den typen av arbeten som är garanti oavsett el eller rost så har de åtgärdat det. |
|
| fick brevet för ett halvår sedan. Jag får väl kolla handfacket o komma till verkstaden när jag blir sugen , hehe | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
@grönvall. Fick du ett brev från BMW? Om så har du kvar det? Att jag frågar är att dotterns bil tvärdog på motorvägen och hon hade fullt sjå att kunna styra och stanna då allt lade av. Lämnade in bilen till en firma och de sade at själva "säkringsboxen" var trasig så de bytte den men felet kom tillbaka men felet kom tillbaka igen. Tänkte att jag skulle kolla själv och då började jag att gåggla och då dök det upp att BMW har haft en recall gällande byte av + kabeln och inte boxen då det verkar vara kabeln som är boven. Jag hittar dock ingen info om den recallen har skett i EU. Kommer prata med dem i morgon men om någon vet ngt. Ett recall nummer jag har är 0061770400 "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Fick återkallelse för ngr år sedan på värmekablaget som skulle kunna orsaka en termisk Incident. Kollade upp kablaget själv helt felfritt. Vill inte ha BMW amatörer mecka med min bil. Så länge nått funkar rör det inte brukar man säga. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Den "termiska" och airbag är gjord. Borde de inte då också ha kollat andra recalls också? Eller gör de det bara när den går ut så att säga till de dåvarande ägarna? Får se vad de säger i morgon. "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
|
@Kävlingepågen Jag har fått dessa 2 st brev från BMW gällande recall: Länk Länk I breven ser du aktuella datum för utskicken. |
|
@Remo. Gällde det din 320? "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
|
@Kävlingepågen Yes, det gällde min 320d Touring -11. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.