AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
428

Hjull lager

Jag tror det börjar bli dag att byta kul lager och jag har kollat upp det och det kostade 510 st, det börjar låta backifrån, menen sak undrar jag är det samma sak som jag syftar på som de syfter i den hör texten,

Länk

för på mina heter kulllager och där beskriver de hjullager och är fram men mina måste back byttas?

kan någon hjälpa mig tack
ant
ett tips.. om du ska byta lager, är att ta ett lager från bilen åka till en industrigrossist och be att få ett likadant lager tillverkat av skf. det blir oftast billigare och lagret håller minst samma kvalitet..
samma sak med inlines btw.. =)
-RW-
Jag ska byta "kul"lager fram på min nu på fredag och hjullager kostar 900:- för fram. Frågade även hur mycket det skulle kosta för bak 500:-, Varför är fram så mycket dyrare?
Men den här adressen Länk
gäller den för bytte av back kullager?
Deliq
Fram är dyrare pga att det är "hela paketet" med nav och allt.

M V H // Deliq

Nu med bilder:
Länk
Länk

*** Var glad så länge du lever - sen är det försent ***
rsarits
Är det verkligen "hela paketet" i fram? Framlagren brukar vara ganska mycket större, det kan förklara prisskillnaden också.

Micke
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Japp det är hela paketet...
/Johan
men jag undrar är det inte farligt att köra på dom, lite länge, och det står under gör-det-själv hur man byter dom, kan någon förklar hur det går till för att byta bak eller är det det samma, jag har 325ic 93
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Power_Billy:

Farligt och farligt. Du kan köra ett hjullager ganska länge med mycket högt ljud utan att det händer något om du har tur. Det har jag haft.
Har en kompis som kör på hjullager (Chrysler) som gör att du definitivt inte hör stereon i bilen när du kör över 100 och det är inga problem.
Det som kan hända är väl att de skär ihop totalt och det är nog inte särskilt bra för någon av delarna i hjulupphängningen på det hjulet det handlar om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.