|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nyligen kopplat in en baslåda i min BMW F20 2014. Jag har nu ett problem, min baslåda spelar musik och inte bara bas, ibland spelar den upp diskanter i vissa låtar, alltså som basljud. Jag har kopplat så den får ljud från hatthyllan. Allting är enligt mig rätt kopplat men tycker det är skumt att den spelar diskant med. Har nu en fråga, ni som kopplat baslåda i er F20, har ni dragit den till undersätesbasen eller till hatthyllan? Jag har ett GAS beat 60.2 slutsteg och en GAS Alpha 112 Mvh Krilledill | |
|
Har inte kopplat in en baslåda i min F20 men funderar ibland på det men tvekar pga att det är så krångligt nuförtiden :-) Har monterat Alpine-Hifi retrofit kittet i min så har nu ett slutsteg under handsfacket som driver högtalarna i bilen och även "basarna" under sätet som jag bytt ut till Audison Prima. Hoppas du får några vettiga svar. |
|
|
Krille, hur är delningsfiltret inställt? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Tjena Sverige, såhär ser det ut! Länk |
|
|
Glömde skriva lösningen, men kom på det nu såhär 1-2 år senare😂 Skriver så andra slipper leta runt hela internet om de har samma problem. Jag fick köpa en ny omvandlare från GAS som var gjord för bilar med originalslutsteg Länk |
|
| Då måste det vara ett skitsteg du har om den spelar diskant trots att du har lågpassfiltret på. | |
|
Kane, den var kopplad till hatthyllan, därav spelade diskanten med. Drog ny signal från basen under sätet och bytte omvandlare så nu spelar den som den skall! -Krilledill |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.