|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nu ägt min BMW 320D från 2012 i ca 2månader och kört 300mil. Allt har varit frid och fröjd tills den en dag slutade ge gas och gick inte över 40km/h. Stannar några minuter och sedan funkar bilen som vanligt, har dock hänt 2ggr nu under månaden att jag får ett meddelande "fel på drivlina, ger ej full kraft", 2-3 minuter efter funkar den som galant. Häromdagen så hände samma sak, ner till 40 (inget meddelande) och sedan lät det nästan som att det bilen var igentäppt någonstans och gav ingen riktig kraft. Bilen har varit steg1 trimmad i ca ett år utan problem. Har ni några som helst tips på vad som kan vara felet i detta, något elektriskt, någon del jag ska kolla på? Vad som helst! Vet inte vad jag kan tillägga om det hela men har ni frågor eller funderingar så svarar jag gärna så gott jag kan! Alla tips om problem är välkomna! Må gott Robert | |
|
Det är många fel som kan ge det felmeddelandet, så du behöver nog göra en felkodsavläsning för att få mer kött på benen. Hur mår batteriet och generator? Mät vilospänning och laddspänning vid förhöjt tomgångsvarvtal (ca 2000 rpm). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag undrar om inte både felande vevhusventilation och igensatt dieselpartikel-filter kan ge dessa symton. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.