|
|
|
|---|---|
|
Jag har hängt på detta forum sporadiskt i 15 år, mest aktiv var jag när jag skaffade min första BMW. En E36:a från 1992. Den bilen präglade mig enormt. Man kan påstå att den förstörde mitt framtida billiv. Skicket på bilen var minst sagt ganska uselt. Inredning hängde löst på sina ställen, rosten fanns att finna på dörrsidor och bagagelucka, motorn tickade och bränslemätaren var ur funktion. Men jag njöt av varenda sekund på vägen. Däremot var det som totalt okunnigt inte lätt att försöka lösa alla problem, och del påstod nog att det kostade mer än det smakade. Men jag ångrar inte sekund. Åren gick och jag körde en mängd olika bilmärken och bilmodeller. Däremot hade jag glömt bort den där känslan som min risiga E36:a gav mig, jag antog att det var min unga ålder och nyhetens behag i att ha körtkort och äga en bil som framkallade det. Det visade sig vara fel. Efter att kört mestadels Volvo och några japanare fick jag möjlighet att skaffa mig en F11:a. Som en blixt från klar himmel var jag där igen, då kan man fråga sig hur fasiken en 2 liters 4:a kan inbringa någon som helst extas och spänning. Det handlade aldrig om acceleration och hur många cylindrar som pumpade under huven, utan helheten, vilket jag personligen tycker är styrkan i många av BMW's serie-modeller. Det var kul att köra och jag såg alltid fram emot längre resor. Allt var bra igen. Det blev tillslut vardag det också och när det var dags att byta bil föll valet på en v60, sedan en v90. Inredningen och ett blinkersljud som modellerades utifrån när någon bryter av grankvistar i skogen räckte inte, köra bil var något jag helst försökte hålla till ett minimum. När jag såg andra köra omkring i sina 5-serier nickade jag för mig själv och tänkte alltid, "Good for you", och undrade varför min Volvo inte gav mig något annat än mina bekantas lovord. "Volvo är riktiga bilar", "Volvo ska man köra" etc. Medan jag själv var uttråkad och aningen missnöjd med komfort/ljudnivå på dom svenska vägarna i en svensk bil. Jag förstår att alla har olika preferenser och kriterier på vad dom vill ha, så detta är inget försök att sänka Volvo på något sätt. För min del spelade det ingen roll hur mycket lull-lull jag hade lagt till på bilen, alla smarta system, knappar och dylikt gav mig inget när det gällde känslan i att köra. Sedan var det dags att byta igen. Nu sitter jag med en snikvariant av G31:an och är nöjd. Allt är bra igen. | |
|
Härligt! Välkommen tillbaka! Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Känner igen känslan. Varit likadant för mig de gånger jag kört annat än bmw. Men fint att du är på rätt spår igen då:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.