|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag skulle alla dagar i veckan då hellre köpa en beg. BMW av nyare årsmodell. Du hittar väl en bra beg. X3 20d för bra pengar skulle jag tro om du letar lite? Att gå från en BMW 4-serie till en Toyota tror jag att du kommer bli besviken på. /Anders |
|
|
Ja det är ju ett alternativ med en beg. X3 20d. Bara att bilar i samma prisklass är tre år gamla och har ofta gått 8-10000 mil. Svårt att hitta någon som hyggligt ny och fräsch för under 400´ och då är staget till en ny på kampanj inte särskilt stor. MVH Christofer |
|
Transocean |
Jag skulle absolut ta en ny Rav4 istället för en 3 år gammal X3 e20. Toyotan är fulsnygg med bra kvalitet. Antar att den inte skall matas på Autobahn? |
|
Transocean@ Alla dagar i veckan! EB |
|
|
Jag tycker det räcker att trycka på startknappen så har man valt. Skaket och knackandet från en 2l diesel (i princip oavsett märke) får ju en att dra öronen åt sig direkt. Lånade hem en Tiguan (och grannen kör en Kodiaq) och en X3 och bilarna kändes oerhört "billiga" varje gång man startar dem. Toyoytas hybriden är ju lite sävliga i gasrespons, helt klart, men jag vette 17 om en diesel med automat är nå bättre. Innan den fått rätt växel och upp turbotrycket så är det ju en stund. Touareg med 3l diesel slår nog rekord i denna gren. Gasen ner, händer inget alls för att sen komma en ocean av acc. Tyvärr har man ju redan passerat utfarten då så det blir väldigt oharmonisk körning då. Ta och prova en på en långtur är nog rätt sätt att se om det är nåt :) //Benke |
|
|
tsint kanske har provat en RAV4 och bildat sig en egen uppfattning vid det här laget? MVH Christofer |
|
| Tyvärr inte, det har kommit snö här nere och jag har efter 5 år inte behövt köra min BMW i snö. Så jag tycker det är lite onödigt att nu köra ut den för att kolla på en Toyota :) | |
|
Det verkar ju inte som du har något större behov av bil ;-) Hur mycket, eller lite, kör du på årsbasis och vilket körmönster har du? MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.