|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om det här skramlet är från kamkedjan? Låter tydligast i slutet när man varvar upp. Först började jag få problem med tändningen och ojämn tomgång. Motorfellampan lyser när man kör. Verstaden bytte stift, tändspolar oxh spridare. De kollade även vanos-ventilen men bilen blev inte bra. Verkar vara mekaniskt, sade dom. Håller med ;) Bilen har gått 20t mil. | |
|
Välkommen. Bra verkstad som först byter ut massor av prylar och sedan konstaterar att det verkar vara något mekaniskt. Konstigt att de inte bytte kamaxelgivare när de ändå var igång;) Låter lite som om vevlagren håller på att säck ihop också. Felkodsläsare? EB |
|
|
Tackar! :) Nu var jag hos GWE med bilen. Det som låter/lät var insug spjäll (både kort och långt) och ojämn gång var pga injektorer, där man ska alltid byta hela raden 1-3 alt 4-6 enligt dom. Nu går bilen som dröm ;) Med 523i:or lär kamkedjean inte gå helt enkelt, väldigt sälsynt iaf. Min google-diagnos var ur verkligheten, haha :) Verkar dock vara ett problem med nyare BMWs med tunnare kedja. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.