|
|
|
|---|---|
|
Har ett märkligt fenomen på 330n. Ibland när man stänger av bilen hörs ett kluckande ljud följt av att det låter som att ett relä slår fram och tillbaka några ggr. Detta sker inland bara någon gång och när man låst bilen går den sedan ner i sleep mode och det är inget mer med det. Reläljudet låter som det kommer från motorblocket/ sidan av det på förarsidan någonstans. Kluckandet låter mest från höger backspegel. Ibland fortsätter fenomenet var 20-30 sekund och bilen går inte ner i sleep mode och drar därmed ur batteriet... Jag har felkod på glödmodulen och ett par kopplade till glödstiften. Modulkoden (lin bus cummunikation) går inte att nolla. Kan glödmodulen ställa till det? 4A74 Glow system, communication 4A79 Glow system, communication 49A5 LIN bus, communication Hur ska jag börja felsöka? Det står still i huvudet... Bilen står nu på laddning låst. Lampan vid växelväljaren har slocknat men startknappen lyser. Precis när klickandet/reläljudet kommer slocknar startknappen snabbt och tänds sedan igen. | |
| Uppdatering: Upplåst eller låst gör ingen skillnad, men öppnar jag förardörren slutar ljudet direkt. | |
| Ingen som haft lysande/blinkande Startknapp med märkliga ljud och bil som inte vill somna? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.