|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle bli superglad om ni kunde hjälpa mig. Grabben min råkade ut för en olycka, och som det ser ut på bilen kommer det att behöva bytas höger strålkastare vart hittar man det billigast, måste vara med angel eyes och xenon kompatibla eller om det är värt att byta båda? Ny front samt huv. Antar att det blir billigare att fixa själv än å lämna in den. Måste man hitta reservdelar för just LCI eller passar annat också? Vore superglad om ni kunde hjälpa mig. | |
|
Med tanke på vad delarna kostar är det garanterat billigast att ta det via försäkringen och betala självrisken! Då får du det fackmannamässigt reparerat också. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Går inte har bara halvföräkring | |
|
Ok, då var det en annan femma... Men risken är nog tyvärr stor att om du har så stora skador, att det behövs diverse riktningsarbeten också... Annars är nog skrotar (t ex. Bildelsbasen.se) eller ebay eller liknande, de ställen som du kan hitta delar billigast. Front kanske du kan hitta på blocket om någon bytt till M-front t ex. Men just front-detaljer är tyvärr betydligt svårare att hitta begagnat än bakre delar på bilar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för svar. Inga riktningsarbeten behövs, det tog inte så hårt. Har kollat Bildelsbasen, men tycker det är lite svårt att hitta speciellt när det är en LCI. | |
|
Hej Det är väl bara o leta på nätet, men sätt en annons på powerbörsen det ni behöver. Lycka till |
|
|
Kolla när Returbilen Storsund öppnar ( om det går att hitta när dom öppnar ) Kanske är det först till våren och då är det kanske för sent för du lär väl behöva delarna ganska snart |
|
| Länk | |
Transocean |
Det är väl bara att skrota bilen med tanke på vad delarna på länken ovan kostar?Front, huv, lykta samt lackering kommer att kosta rejält. Hur ser den krockade kärran ut idag? Bilder? |
|
Man kan ju hamna i ett läge där reparationen blir "för dyr", men det beror kanske i stor grad på hur mycket man kan göra själv och om man kan hitta begagnade delar till bra pris. Om det blir för dyrt, kan bilen ändå ha ett viss värde som "reparationsobjekt"... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ica80: Jag har hittat en del billigare delar från Ebay tyskland. Kanske inte lämpligt för de större detaljerna men absolut för strålkastare. //Stenback |
|
|
Länk Billigare än så blir det inte! Verkar finnas nån lci-bil också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.