|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Håller på att bygga hemsida! Hoppas tekniken hoppar igång inom kort. Kommer dock finnas på blocket också med länkar till hemsidan. Men är det akut så har jag grejer i lager. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Skipper, bild 1 är ju själva pumpen men det räcker att du byter själva elektronikdelen på den. Den som ligger neråt på bilden. Andra bilden är diagnosuttaget man kopplar in sig i. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Med lite eftertanke så fattar vad du menar knacka lite på både motorn och den svarta burken som sitter andra sidan hydraulenheten,det händer att kolborstarna i motorn kärvar men om det är nån lödning borde det vara på denna enheten men du kan ju även kolla på enheten som sitter bakom handsfacket. | |
|
Vad det gäller pumpmotor. Följande händer på min bil och bör väl kunna bekräfta ifall motor snurrar eller ej: När bilen stått ett tag, backar ut och har kört kanske 20 meter hör jag pumpen ganska tydligt dra igång i kanske 5 sekunder. Borde detta inte vara en intressant test för trådskaparen? Då vet vi ifall pumpmotorn snurrar. Jag antar att den har pumpat upp tryck när den stannar. |
|
| Det är ju ett intermittent fel så att pumpmotorn startar en gång betyder inte att den startar nästa gång man kan lätt hamna på fel spår om utesluter komponenter,men det bör väl gå att byta motorn också utan att riva i hydrauliken men det kan vara vilket som klart enklast att börja med elektroniken som är en känd fel källa. | |
|
olaO Nej det är ingen brådska tänkte bara att det kan vara bra att ha eftersom jag har några gamla BMW bl.a. Z3 har provat Carly på den och jag fick kontakt med bilen och kunde scanna felkoder men så mycket mer tror jag inte att det klarar av,det är ju dåligt verktyg även på X3. |
|
|
Hej den absenheten på bilden är en jag köpt på bildelsbasen eftersom mitt diagnosverktyg Icarsofts medelade att det var fel på ASC pumpen Länk //Kim |
|
| Jag har kollat på min z3 idag och jag har inte heller några reläer varken i boxen eller bakom handskfacket men kollar man på artikelnnr så hör cden hemma på E46 så förmodligen siter all elektronik på hydraulenheten. | |
|
hej dessa sitter på höger sidan, där batteriet satt inna det placerades bak. kanske det kan vara rätt reläer? Länk //Kim |
|
| Tycker inte de ser ut så. En vild gissning, men inne i kupén , på väggen där du har huvöppnaren (vid vänsterfoten), finns en uppsättning dolda reläer. | |
|
tack då får jag kolla där //Kim |
|
|
Detta schema stämmer bättre med din bil när det gäller abs.jag har samma Hydraul/elektronik modul i min -00 Länk |
|
| Glömde att all elektronik sitter på hydraulenheten och därmed dåliga lödningar som släpper. | |
|
tackar jag har ju en -99, hur öppnar man locket så jag kommer åt har försökt på den delen som jag köpte bara för att kolla Länk //Kim |
|
|
På sidan 144 finns insignalerna,har man kollat att alla insignaler stämmer då kan man nästan vara säker på att felet ligger i boxen och den sitter bara med fyra skruvar har du samma artikelnr på dom båda då kan du ju öppna din egen man får såga i kanten man ser var skarven är och sen värma lite med värmepistol,jag skall se om jag hittar nåt som visar hur man gör. |
|
|
EN bättre bild Länk Länk //Kim |
|
| När du lossnat skruvarna är det bara att lirka den rakt ut en bit det sitter ju små tappar ut för varje ventil,men prova och byt rakt över först innan du greja med att försöka ta av locket, sen skall man väl köra en bit med bilen över 60km innan rättar till sig om nu är allt är ok,men det kan erfodras codning av som ola påpekade. | |
| Du kan ju också prova att hålla ner bromspedalen och starta bilen då skall bromspedalen sjunka lite till,annars går inte motorn och bygger upp tryck och då skall man kanske plocka av motorn sitter med två skruvar. | |
| bara byta elektronikdelen menar du? | |
|
Detta är visserligen till volvo men tillvägagångsättet är detsamma. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.