AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.097

Autopower app

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jag vet att diskussionen har varit uppe förut, men vet inte om det finns något vettigt svar att få när man söker?

När vi idag lever i applikationens värld kan man ju fundera på varför det inte finns någon app till autopower.
Funderingen väcktes igår när jag skulle visa en grej i webbläsaren på mobilen, vilket var allt annat än användarvänligt.

Frågan kanske har ett svar nånstans, rätta mig gärna då.
Men kan inte en app vara en form av boost för sidan?
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Det tycker jag låter som en bra plan... Autopower behöver en boostinjektion
för det börjar kännas lite slitet...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det har "varit på gång" i typ 10 år snart med mobilanpassning och app. Det händer inte, man har sannolikt tappat lusten helt att utveckla någonting på AP.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Verkar tråkigt nog vara så.
Det är ju inga uppmuntrande siffror heller Länk
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Jo, det är tråkig, mycket har ju flyttats till facebook.
Visst skulle det behövas en anpassning till mobilen. men det gäller hitta någon som kan ställa upp bygga denna utan kostnad då.
m5portal dog också, och det finns ju risk för att autopower går den vägen också. vilket vore sjukt tråkigt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det tråkiga är ju att nu har folk redan dragit. Spelar ingen roll om det skulle satsas (vilket jag inte tror händer). Det är absolut så att det hade gått att leva vidare om man utvecklats i tid. Finns massor av stora forum på "vanliga" webben och inte bara FB. Gillar inte FB själv, tycker inte det blir överskådliga diskussioner där och det är svårt att se om något diskuterats tidigare.
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
En stor skillnad är sökbarhet då man jämför forum med facebook. Forum värda namnet, där kan man hitta tillbaka till en intresant tråd man kommer ihåg eller säker efter. Facebook är väldigt realtidsfokuserad, där är det "här och nu" och bokmärker du inte så är det svårt att hitta tillbaka. Just därför gillar jag forum men ser tyvärr att fejjan tar över allt mer och fler.
Dock gillar jag att många gör mek-filmer på youtube. Saknar dock mer möjligheten att lägga in bilder i trådar på autopower. Det skulle jag hellre se före app-stöd.

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Jag fattar inte grejen med att det ska vara app till ta mig f*n allt.
Vad gäller Autopower så skulle det duga gott med en mobilanpassad webbsida. Min subjektiva åsikt =)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vill inte heller ha en app. Men att kunna använda forumet smidigt på mobilen är av yttersta vikt. Men det spelar ingen roll, inget av det kommer hända tyvärr.
Tittar man på antal personer som är inne på forumet är det ofta inte mer än en handfull. För 8-10 år sedan var det inte sällan ett hundratal inloggade samtidigt. Förutom sökfunktionen så tycker jag egentligen FB och andra plattformar funkar bättre än forum.
Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Den här diskussionen har jag sett på mer eller mindre alla forum jag besöker. Flera har gått i graven eller har ett fåtal ”kufar” kvar vilket gör att ev kvarvarande eller nyreggade snabbt flyr fältet.

Jag håller med om att FB tar över och att forum som koncept nog tyvärr inte kommer att återse storhetstiden som var för typ 15år sedan.

För egen del gillar jag forum och har tyvärr svårt att se nån uppsida med utvecklingen. På FB är det också obehagligt låg kunskapsnivå i många grupper där okunniga killgissar och står oemotsagda...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fast AP är frånsprunget teknikmässigt vilket till stor del orsakat fallet. Går inte att använda i telefonen (på ett vettigt sätt) eller ladda upp bilder i trådar. Detta är två helt basala behov. Det finns massor med forum som lever och frodas även idag men de uppfyller de kraven. FB har faktiskt inte tagit över helt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.