|
|
|
|---|---|
|
Hej Min rullgardin till lastutrymmet krånglar. Den rullar inte upp när jag öppnar bagageluckan. Någon som haft detta problem som har en lösning? Köpa en ny känns surt, då dessa är väldigt dyra. | |
| Inte riktigt samma kanske, men min ena i bakdörren la av, jag köpte en ny för 700 SEK på ebay. Jag bytte bara motorn, för det var den som lagt av. Så jag har en reservgardin, utan motor, till en GT om nån skulle vara intresserad. | |
|
Kanske samma seriositet som på G31. Om den strular (såvida inte motor eller annat fel) kan det vara behov av reset. Dra då ner skyddet så dom 2 spetsarna på skyddet (en vänster och en höger) är i rätt läge. Håll dom där kanske 10 sekunder och då borde automatiken gå igång och dra upp hållarna på sidan till positionen som när man har öppnat luckan. Hoppas det kan funka för dig. Det funkar på G31 när skyddet ej vill åka ner så borde vara samma om skyddet inte vill gå upp. |
|
|
Skulle kanske varit tydligare. Det är inte ”piggarna” som är problemet. Utan själva rullen i sig, gardinen rullas inte in i den. Förslag? |
|
|
Ok. Det vet jag inte. Om du inte vill köpa ny kanske det finns någon bilskrot som har en krockskadat F11 med en rulle till en billig peng? |
|
| Dessvärre är ”billig peng” 3000kr | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.