|
|
|
|---|---|
|
Har varit sugen på BMW flertalet gånger men tyvärr avskräckts av dyra fel. 520xd från 2018- verkar vara en riktigt trevlig familjebil. Vilken årsmodell rekommenderas för att slippa typfel? Läste Teknikens Världs begtest som bl. a. nämner vevhuslager? (Finns det något som heter så) Har kört VW i tre år utan ett enda fel och gillar inte när saker krånglar. | |
| Bilen har inga direkt typfel. Fastfrysta bakdörrar är ett problem, visa har bytt egr ventilen på garantin. Tycker det är en fantastiskt bil. Dieselfyran räcket till i de flesta lägen, xDrive är magiskt i nuvarande väder. Köpte min ny och kört snart 1500 mil, gått helt bekymmersfritt. Köp en så ny som möjligt, helst med mPaket. Första års modellen ska man väll alltid skippa. Även om jag tror de fick till femman från start. VW är ingenting att jämföra med, BMW är en annan nivå :-) | |
|
Låter lovande. Vad ska man tro om andrahandsvärdet när det börjar komma elbilar? Sett att det finns några billiga ”instegsbilar” med textilklädsel. Har dessa fortfarande sköna stolar eller ska man gå på sportstolarna? Vill minnas att vissa BMW har haft riktigt tråkiga standardstolar. |
|
|
Det är tur för journalister att det är svårt att ställa dem till svars för all goja de skriver. Jag har aldrig i mina dagar hört något så fånigt som att G31 skulle ha problem med vevhuslager. För övrigt så finns det något som heter så. Om någon endaste skulle påstå sig veta typfelen på en G31 så snackar de mera goja. G31 är inte så gammal så typfelen börjat märkas ännu. De enda - mig veterligen - BMW-modellerna som haft problem med vevhuslager är M6 V10 och M3 V8, bådat två modellerna är runt 15 år gamla. |
|
| Ja, reagerade på reservdelslistan i begtestet. Avgassystem och kat håller väl bilen ut nästan numera? Lyktor lär man ta på försäkringen om de behöver bytas och koppling är inte aktuellt då de flesta är automat. | |
| Kolla denna tråd Länk | |
|
Klart det är dyrt att byta ut alla delar i bilen. Men seriöst alltså varför har man med en sådan i en artikel? Visst när bilen är 20 år gammal och halvförsäkrad med 30.000 mil på klockan kan det bli dyrt att börja byta delar. Hur ofta byter man liksom ett avgassystem? Angående stolar ska du köra minst sportstolar. MPaket brukar historiskt nästan hålla upp andrahandsvärdet mer än vad det kostade nytt. Nästan alla som letar gammal femma/BMW vill dessutom ha detta. |
|
|
Nej, en lista på vad servicearna kostar hade varit bättre. Ok, tror att M-paket kan bli lågt (kör på dåliga vägar ibland) men ser att sportstolarna ingår i ett sportpaket. Majoriteten av begbilarna verkar vara svarta men är mer sugen på grå (eller blå). Finns hursomhelst en del att välja på. |
|
| Vad tror ni om priserna på 5-serien? Kommer de gå ner iom att fler bilar kommer ut på beg. marknaden? Verkar vara stort sug efter begagnade bilar nu och jag kan vänta några månader eller ett år med bilbyte. | |
|
Länk Vad tror ni om denna? Adaptiv farthållare men inga sportstolar. |
|
Transocean |
Ja, vad tror du själv? Är ju du som är spekulant...gillar du stolarna? |
| Inte provat stolarna tyvärr. | |
| Den ser ju om inte annat bedrövligt tråkig ut med den inredningen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.