|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Började med att jag tog ur kablarna bak till värmeregleringen även kallad Styrenhet för kupéfläkten. (Den man justerar värmen på och även till stolsvärmen) Satte tillbaka kablarna och då gick det inte längre att reglera värmen i bilen, den var ”fast” på högsta graderna oavsett om man vred ner till 16grader. Då tog jag ur kontakten bak igen i cirka 30 min eftersom det blev så förbaskat varmt under en tripp och när jag sedan monterar tillbaka kabeln bak så startar inte fläkten överhuvudtaget längre? Kan det hända att den tappat bort / glömt bort hela styrenheten för att jag tog ur kabeln?? Har kikat säkringar och alla är hela (vid handskfacket) har även tagit av pluspolen på batteriet utan framgång. Inte ens en felkodsläsare kan hitta värmesystemet i bilen längre då det ”försvunnit”. När problemet började och jag endast fick varmluft så kikade jag med Carly och fick dessa felkoder: code: 009C48 Fault code: 009C49 Fault code: 009C4A Fault code: 009C4B Fault code: 009C4C Fault code: 009C4E Warm air damper motor left motor address 11hex / Mixed air damper left (LIN) / Motor defrosting / Warm air motor left / Mixed air left / Motor inside / outside air left / Mixing air flap (LIN) Mixed air flap right (LIN) / Motor inside / outside air right / Warm air motor right / Mixed air right / Warm air damper motor right motor address 12hex Engine backpressure / Inside / outside air / backpressure / Motor defrosting / Fresh air / recirculated air flap (LIN) / Recirculated air flap motor motor address 13hex / Fresh air / recirculated air / air flow flap (LIN) / Recirculated air motor / Fresh air / air recirculation flap Motor right foot / Defrost / Entfrostungsklappenmotor motor address 14hex / Defrost (LIN) / Motor valveation left / Entfrostungsmotor Footwell flap motor left rear motor address 15hex / Foot space flap (LIN) / Motor valveation right / Footwell engine left (rear) / Motor foot left Motor valveation left / Cold air damper motor left motor address 17hex / Stratification valve (LIN) / Motor footwell left / Cold air left Fault code: 009C50 Motor valveation fund / Valveation in the rear left / Valveation of the rear flap (LIN) / Motor stratification right / Rear air vent valve engine left motor address 19hex Fault code: 009C52 Valveation flap (LIN) / Rear air damper motor B-pillar combines motor address 1Bhex / Motor foot rear right / Reserve 1 Tacksam för alla svar!! | |
|
Denna felkod hittade jag precis med Carly: 004BF3 - Message (heat flow air, 0x1B5) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.