AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
716

Någon som har byggt om höger vindrutetorkare fram?

Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Hej.

När E:6x gick i graven och f1x kom så fick någon för sig att snåla med höger vindrutetorkare fram. Tidigare hade femserien en ledad vindrutetorkare på höger fram som tog mycket uppe i högra hörnet av vindrutan.

Som det är på f1x så är nog 30 procent av passagerarens synfält skitigt. Bedrövligt för alla som är över 150 cm och jag fattar inte varför de slutade med den ledade funktionen på torkaren.

Någon som har byggt om torkare så att den torkar mer uppe i högra hörnet? Går det att sätta dit en från en E6x?

Mvh
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
på min GT är jag förvånad över att de till synes små torkarna tar så mycket yta. karossen skiljer väl mot F1X, men kanske skiljer sig också torkarna. dessa går inte att använda?

Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Hej. Har din bil ledad vindrutetorkare så den åker upp mot ytterkantens övre hörn på höger sida?
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Nej jag tror inte det, lite därför jag också är förvånad över att torkarna når så bra

skall kolla senare när bilen är hemma

Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
GT har väl en helt annan ruta och torkare än f10...bred vänster och en ganska liten höger, ej ledad.

'Ledningen' togs säkert bort pga dyrt. Minns ni Mercedes ensamma ledade torkare på w124? Den torkade nästan hela rutan helt själv. Världsklass men dyrt.

/M

Mina bilar: Länk
Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Jo den torkaren minns jag. Riktigt stor yta den torkade och såg tuff ut.

Ja några kronor extra kostar det nog men då det är metalldelar så borde det inte röra sig om många kronor. Var det strul med de? Jag upplevde då inget och körde bilen från 5500 till 13000.

Ska man behöva köpa typ cittra för att få en ren ruta? Småtrist om. Man åker i höger stol.
Transocean
Köpa en Cittra? Ja, min C5 III hade i alla fall separata motorer för vänster/höger-tork. Samt separata pumpar för spolarvätska.

Torkarna la av tiotals gånger p g a elfel eller fel på synkroniseringen. Kan inte rekommendera Citroen om man säger så.
Hu
214
Hummer
530 XD M F11 2017
Nä jag skämtade men smått löjligt att klart billigare märken ändå verkar ha fattat att det är kul om båda fram ser ut bra.

På min gamla bil funkade det som sagt utan problem. Så varför slutade de med denna enkla men förträffliga lösning?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.